پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۱ طرح برق‌رسانی در غرب مازندران به بهره‌برداری می رسد

0

مازندران دارای دو شرکت توزیع برق است که یکی از آنها با نام شرکت توزیع برق منطقه نوشهر، غرب استان را زیر پوشش دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه نوشهر غرب مازندران اعلام کرد: این طرح ها بیشتر در حوزه های تامین نیروی برق در بخش های صنعتی ، کشاورزی ، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق غرب استان است.

کیوان فرح زاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : علاوه بر افتتاح ۸۱ طرح ، عملیات اجرایی دو طرح دیگر هم با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیون ریال آغاز می شود.

وی افزود : از این تعداد ۳۷ طرح در راستای تامین برق متقاضیان شهری و روستایی، ۳ طرح برای برق دار شدن چاه های بخش کشاورزی ، برق رسانی به دو روستای بدون برق و همچنین ۴۷ طرح مربوط به اصلاح، مرمت و تقویت ولتاژ شبکه است. 

وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی ایجاد رینگ خطوط فشار متوسط و تقویت ولتاژ شبکه از دیگر برنامه های این هفته است. 

اقدامات زیادی برای تامین برق مطمئن برق غرب مازندران از سوی دولت انجام گرفت که از جمله آن تکمیل واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۶۰ مگاواتی غرب مازندران در سال گذشته  که قابلیت تولید حدود ۳۱۰ مگاوات برق وارد و همچنین پست‌های ۲۳۰ کیلووات در برخی از شهرستان‌ها اشاره کرد.

شهرهای غرب مازندران همه ساله به دلیل حضور بی شمار مسافران و گردشگران در سال های گذشته با قطعی برق مواجه بود ولی با تدابیر اندیشیده شده در این دو سال گذشته خاموشی های این منطقه کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

محمود آباد ، نور ، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر به تعداد هشت شهرستان ، هزار و ۲۵۱ روستا و ۳۱ شهر جزو شهرستان هایی هستند که زیر پوشش شرکت توزیع برق غرب مازندران قرار دارند.
این شهرستان های گردشگر پذیر در تمامی فصول به ویژه نیمه نخست سال پذیرای  میلیون ها مسافر و گردشگر است.

دراین میان ، میزان تقاضا و استفاده میهمانان از وسایل سرمایشی به علت گرمای شدید و شرجی بودن این شهرستان ها، به چند برابر افزایش می یابد .

طبق آمار منابع رسمی ، میانگین مصرف سرانه برق خانگی در کشور حدود ٢٧٠٠ کیلوات ساعت است و این میزان بیش از سه برابر مصرف جهانی است.

شرکت توزیع برق غرب مازندران عهده دار تامین برق دستکم ۵۷۰ هزار مشترک و صیانت از ۱۲ هزار کیلومتر شبکه و ۱۳ هزار پست توزیع برق در این منطقه است .

/۱۶۰۲/1654

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.