پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۰ میلیارد ریالی برای ساخت نمازخانه مدارس مازندران سرمایه گذاری شد

0

محمد شعبانی روز دوشنبه در اجلاسیه نماز در دبستان دخترانه مقیمی بابل بیان کرد: در ۲ سال اخیر ۴۰ نمازخانه مستقل در مدارس مازندران احداث شده است که ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت :  ۹۰ درصد این هزینه ها توسط خیرین پرداخت شده است که حمایت های استاندار مازندران را نباید نادیده گرفت .

 وی ادامه داد : در حال حاضر ۱۰ نمازخانه مستقل دیگر در مدارس مازندران با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال ساخت است که تا پایان سال این نمازخانه ها هم افتتاح می‌شوند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران گفت :  جذاب کردن نمازخانه های مدارس مازندران از جمله برنامه‌های اصلی و محوری است که در همین راستا در سال تحصیلی جدید ۱۰ هزار متر فرش سجاده ای به مدارس مازندران اهداء  شده است .

 وی افزود:  ۲۰ هزار مترمربع فرش سجاده ای دیگر برای نمازخانه مدارس مازندران نیازمندیم که امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین این امر انجام شود .

وی اظهار داشت: نماز جماعت در تمامی چهار هزار مدارس مازندران برگزار می‌شود اما ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه مازندران دارای نمازخانه مستقل می‌باشند که این نمازخانه ها در حیاط مدارس احداث شد.

شعبانی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر ابزارهای تربیتی تغییر یافت ما باید با ایجاد جذابیت و به کارگیری ابزارهای جدید دانش آموزان را تشویق به اقامه نماز کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران بیان کرد:  شناسایی استعدادهای دانش آموزان در حوزه اذان نماز و عترت از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش مازندران در مدارس می باشد.

استان مازندران دارای ۵۰۰ هزار دانش آموز است که در چهار هزار مدرسه تحصیل می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.