پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۰ درصد مطالبات شالیکاران مازندرانی پرداخت شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عباسعلی وفائی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران امروز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولید محصولات کشاورزی و رونق بخشی به بازار برنج، شالیکوبی‌ها و تعاونی های روستایی که برنج تولیدی سال گذشته شالیکاران مازندرانی را به انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تحویل دادند، ۸۰درصد از مطالبات خود  را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه پرداخت وجه برنج پرمحصول به صورت هفتگی و پس از تحویل و تائید لیست کشاورزان شالیکار توسط مدیریت های جهاد کشاورزی هر شهرستان انجام می‌شود، افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون بیش از ۱۹۰میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد تحویل برنج پرمحصول پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران بیان کرد: تاکنون بیش از ۶هزارتن برنج پرمحصول ندا و شیرودی تولید سال ۱۴۰۱ پس از ارزیابی توسط کارشناسان خبره محلی و کارشناسان مرکز تحقیقات برنج، از مراکز طرف قرارداد خریداری شد.

وفائی‌نژاد، ارزش برنج خریداری شده از مراکز طرف قرارداد را تا پایان روز گذشته مبلغ  ۲۳۵میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تاکنون ۸۰درصد از این وجه به حساب شالیکوبی‌داران و تعاونی روستایی استان واریز شد.

وی یادآور شد: با اجرای طرح خرید برنج پرمحصول سال گذشته در استان مازندران، تاکنون قرارداد تحویل بیش از ۱۹هزار تن برنج ندا، شیرودی و فجر در بسته بندی‌های ۱۰کیلویی با شالیکوبی‌ها و تعاونی روستایی استان منعقد شد.

وفائی‌نژاد با اعلام اینکه طرح خرید برنج تولیدی سال گذشته تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، افزود: در صورت ابلاغ دستورالعمل جدید برای خرید برنج تولید شده در سال ۱۴۰۲،‌  این اداره کل آمادگی لازم برای اجرای آن و راه‌اندازی مراکز خرید در دیگر شهرستا‌ن‌ها را دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م/س


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.