پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۰ درصد مازندرانی ها به کرونا مبتلا نشده اند

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعباس موسوی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت بروز بیماری کرونا در مازندران با بیان اینکه در سطح استان در زمینه کنترل اپیدمی ویروس کووید ۱۹ اقدامات موفقی انجام شد، به افزایش بیماران کرونایی در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در برخی شهرستان‌ها مانند آمل و بهشهر وضعیت قرمز است و در سایر شهرستان‌ها نیز به دلیل فاصله اندک بین شهرستان‌ها این نگرانی وجود دارد که در این مناطق آمار بیماران افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم در دو هفته پیش رو اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم با مشکل جدی مواجه می‌شویم با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مردم مازندران با این ویروس مواجه نشده اند، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از افراد هنوز مبتلا نشده اند اگر وضعیت شهرستان‌ها به سمت قرمز برود با مشکل مواجه می‌شویم.

موسوی نهادینه کردن فرهنگ ماسک زدن را بسیار مهم دانست و بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: فاصله فیزیکی حداقل باید فاصله یک متر و نیم رعایت کنیم و باید اجتماعات را به هم بزنیم و جاهایی که سبب اجتماعات می‌شود زمینه ان را فراهم نکنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از اقدامات مهم این دانشگاه را شناسایی بیماران مبتلا و افرادی که با بیمار در ارتباط بودند دانست و بیان کرد: اگر استانداردهای بهداشتی را در مجامع عمومی رعایت نکنیم آمار ابتلا افزایش پیدا می‌کند.

موسوی افزود: تمهیدات لازم برای آمادگی بیشتر مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان جهت پذیرش بیماران و همچنین برنامه‌های مختلف در خصوص تشدید نظارت‌های بهداشتی بر واحدهای صنفی در شهرستان‌ها اتخاذ شد.

کد خبر 4965456
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.