پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۰۰ هزار واحد مسکونی شهر و روستای مازندران فاقد کدپستی است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل پست مازندران با بیان اینکه نزدیک به ۴۳۵ هزار ساختمان در حوزه شهری فاقد کدپستی هستند، اظهار کرد:  از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در استان حدود ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر و روستا فاقد کدپستی است.

محسن بخشی به مناسبت روز پست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۶۶ روستا مازندران مجهز به QR کد شدند در حالی که این ظرفیت وجود دارد در سایر روستاها هم این ظرفیت ایجاد شود.

این مسئول با بیان اینکه به ازای هر مرسوله توزیع شده موفق به نیروها تشویقی پرداخت می‌شود، افزود: نیروها تا ۱۵۰ محصول را توزیع می‌کنند.

بخشی با اشاره به چالش توزیع بسته‌های پستی گفت: کوچه‌های باریک در شهر موجب عدم ارسال مرسوله با خودرو می‌شود.

وی شرکت پست بر اساس درآمد هزینه دولتی بوده و نرخ ما مصوب است، یادآور شد: هر استانی بر اساس درامد هزینه پرداختی انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های تیباکس و ۸ اپراتور دیگر بخش خصوصی هزینه‌های بیشتری نسبت به پست دریافت می‌کنند و جالب این است که برخی از افراد این شرکتها مرسوله را با هزینه بیشتر دریافت کرده اما برای ارسال به پست واگذار می‌کنند و هزینه کمتری را می پردازند.

مدیرکل پست استان مازندران افزود: نرخ دریافتی مرسوله‌ها در پست قابل مقایسه با هزینه‌ها نیست و مازندران در کشور جزو استانهای زیان‌ده در شبکه پستی است.

وی با اشاره به خدمات سرویس سخا گفت: این خدمت در زمینه خرید و فروش وسائط نقلیه فعالیت دارد در این حوزه ۳۰۰ هزار اطلاعات را ثبت شده که نیازمند همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.