پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۷۹ واحد صنعتی و تولیدی مازندران احیا و به مدار تولید برگشت

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن خیریانپور  بعدازظهر امروز در جلسه فعالان اقتصادی که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد با اشاره به اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی اظهار کرد: حسن جریان امور، اجرای صحیح قوانین و نظارت برعهده سازمان بازرسی کشور است، در اجرای شعار امسال که مقام رهبری به‌عنوان جهش تولید اعلام کردند با وجود تحریم‌های ظالمانه و شرایط کرونا فعالان خصوصی استان نهایت اهتمام و تلاش را داشتند.

وی با اعلام برنامه‌های اجرایی در راستای جهش تولید در مازندران گفت: در جهت استفاده از دو ظرفیت قانونی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با برگزاری ۶۵ جلسه و ۱۱ جلسه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اقدامات موثری صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اضافه کرد: همچنین پیرو توقف روند تملیک واحدهای تولیدی در بانک‌ها، از  ۱۸۶ واحد تملیکی که تا ابتدای سال جاری وجود داشت با تشکیل کمیته‌ و برگزاری ۳۰ جلسه تعداد واحدها به ۶۷ مورد رسید که ۲۱ واحد آن فعال است، در بحث احیای واحدهای راکد تاکنون ۷۹ واحد صنعتی و تولیدی استان احیا و به مدار تولید برگشت.

خیریانپور از رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار تسریع در روند رسیدگی به ۲۸ پرونده واحدهای تملیکی در دستگاه‌های قضایی، تعیین تکلیف و برگشت به مدار تولید ۱۰۶ واحد ورشکسته استان شد و گفت: از این تعداد ۲۰ واحد به مدار برگشته است.

وی اضافه کرد: مازندران در حوزه کشاورزی بالغ بر ۷ میلیون تن تولید و در تولید ۱۴ محصول رتبه اول تولید کشور را دارد، در بخش توسعه کشت گلخانه‌ای تا الان ۵۲ هکتار توسعه داشتیم، در حوزه زراعت چوب ۲۳۰ واحد سلولزی چوب و کاغذ و نئوپان داریم برای جلوگیری از خروج ارز نیاز به توسعه زراعت چوب داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در پایان گفت: مازندران برای احیای ۸۳۲ واحد آببندان نیاز به کمک دستگاه قضایی دارد، تعیین تکلیف برای  برای احداث ۱۷۵ نقطه اسکله گردشگری در استان نیارمند دستور قضایی است.

 /۸۶۰۴۸/چ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.