پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۷۲ هزار هکتار از اراضی ملی غرب مازندران حدنگاری شد

0

 به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا سنگاری در جلسه مسئولان منابع طبیعی و ثبت‌اسناد و املاک استان مازندران افزود: حدنگاری اراضی شهری شهرستان نور که منابع طبیعی به استعلام آن پاسخ می‌دهد نیز در سال آینده انجام می‌شود.

وی همچنین از ۸۹ کیلومتر حدنگاری اراضی ساحلی غرب مازندران تا زمان فعلی خبر داد.

محمدعلی شیخ علی شاهی مدیرکل کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور نیز در این جلسه گفت: طبق قانون ما وظیفه داریم کارهای ثبت اراضی جانمایی شده را انجام دهیم واگر در منطقه‌ای، نقشهٔ زمین مورد نظر با طبیعت همخوانی ندارد باید ایراد حقوقی آن رفع شود.

وی با اشاره به اینکه جانمایی اراضی ساحلی با اداره ثبت است اظهار داشت: این اراضی نیز باید رقومی‌سازی شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران نیز اظهار داشت: بر طبق قوانین، موضوع ثبت املاک کشور باید ساماندهی شود ولی با وجود تکلیف قانونی، مردم و همچنین دستگاه‌های دولتی چندان استقبال نکردند.

عباس‌علی زارع تیله‌نویی افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه املاک زیاد است برای همین سعی می‌کنیم با هدف تثبیت مالکیت دولت، اراضی را ثبت کنیم تا خسارت کمتری به املاک دولتی وارد شود. 

محسن قربانی مسؤول کاداستر ثبت اسناد و املاک استان مازندران نیز بیان کرد: در غرب استان حدود ۵۳۷ هزار هکتار جنگل و مرتع دارای سند مالکیت  داریم که معادل ۹۷ درصد است و در کلاردشت جشن انفال گرفته شد وامسال ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی در غرب و ۲۰۰ هزار هکتار در شرق مازندران دارای سند مالکیت می‌شود.

رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر نیز در این جلسه گفت: درمجموع ۹۱ درصد جانمایی اسناد اراضی را به ادارات ثبت تحویل داده‌ایم.

سید فرشید موسوی به تعدادی از مشکلات موجود از جمله مسائل مربوط به اجرای ماده ۵۶ نیز اشاره و خواستار مساعدت در حل معضلات شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.