پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۷۰ درصد سهام مازندران در صندوق ملی دام از دست رفت

0

به گزارش خبرنگار مهر، الله یار ولیزاده ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه شیر به دامداری های کشور در سال ۹۲ و ۹۳ تخصیص داده شد، سهم مازندران را بیش از چهار میلیارد تومان بوده است افزود: ۷۰ درصد این یارانه به اتحادیه دامداران و بقیه بین اتحادیه صنعت و دیگر تشکل ها داده شده است.

وی افزود: این اعتبار بابت یارانه شیر به اتحادیه مازندران داده شد و متاسفانه این سهم استان مازندران به استان اصفهان داده شده است و حراج سهام مازندران خیانتی به تولیدکنندگان استان بوده و سبب شده کرسی خود را در صندوق ملی دام از دست دهد و متاسفانه بانک توسعه تعاون، برای وصول مطالبات خود، حثیثت مازندران را واگذار کرده است.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران ادامه داد: متاسفانه تسهیلات دریافتی از بانک توسعه تعاون مشخص نیست در کجا هزینه شده است و سهم مازندران در صندوق ملی دام کاهش چشمگیری یافته است.

ولیزاده عنوان کرد: سهام استانی که در صندوق ملی دام به فروش رفت مربوط به مازندران بوده است و این به ضرر استان به شمار می رود و این شبیه ملکی که متعلق به استان بوده و به استان دیگر واگذار شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان دو برابر مازندران در صندوق ملی دام سهام دارد گفت: در حال حاضر مازندران حداقل سهم را در صندوق دارد و این مسئله قدرت چانه زنی ما را کاهش داده است درحالی که هزینه های تولید افزایش یافته و باید سهام دوباره به مازندران واگذار شود.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران یادآور شد: درحالی سهام مازندران در صندوق ملی دام واگذار شد که اتحادیه دامداران در سال ۹۰ از بانک توسعه تعاون وام گرفته بود و از مدعی العموم و دادستانی تقاضای ورود به این مسئله داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.