پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۶ محیط‌بان مازندرانی امسال مجروح شدند/فعالیت ۳۰۰ محیط‌بان در طبیعت مازندران

0

مسلم آهنگری امروز درباره وضعیت محیط‌بانان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با اشاره به نبود امکانات لازم برای محیط‌بانان، اظهار کرد: با توجه به اینکه محیط‌بانان  با افراد مسلح سروکار دارند نیاز است مجهز به امکانات باشند تا درصورت تمکین نکردن متخلفان با مشکلات مختلف مواجه نشوند.

وی گفت: از مشکلات محیط‌بانان حضور در مناطق دکر از سکونت‌گاه انسانی ۱۵ شبانه‌روز در  طول ماه است که آسیب‌هاب روحی و روانی برای آنان و خانواده‌هایشان به همراه دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه تعداد محیط‌بانان در استان مازندران کم بوده و باید دو برابر شرح وظیفه کار کنند  تا بتوانند از مناطق حفاظت کنند، افزود:  ۳۰۰ محیط‌بان در استان مازندران فعالیت دارند که مطمئنا این تعداد  کافی نیست، البته همیاران و مردم نیز همراه محیط زیست هستند.

 این مسؤول یادآور شد:  از ابتدای امسال ۶ مورد از محیط‌بانان مازندران براثر درگیری با متخلفان، پرت شدن از کوه به‌دلیل  کار کردم در ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور، مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی دچار حادثه شدند.

آهنگری در پایان گفت: محیط زیست متعلق به همگان است و ضرورت دارد مردم همیشه در این زمینه همراه ما باشند؛ چرا که اگر مردم کمک نکنند قادر به حفاظت نخواهیم بود.

 /۸۶۰۳۴/ج/خ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.