پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۶۵ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در مازندران فعالیت دارد

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مظفری صبح یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نکا در فرمانداری با اشاره به فعالیت ۶۵ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در استان گفت: برای مانایی درمان و جلوگیری از بازگشت افراد بهبود یافته از اعتیاد ضرورت دارد تا در زمینه اشتغال و حمایت و صیانت از آنان همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.

وی از تلاش فرماندار و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نکا برای کنترل آسیب‌ها در ۵ منطقه آسیب زا و آلوده شهرستان تشکر کرد و گفت: اتخاذ راهکارهای فرهنگی و پیشگیری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد یک ضرورت اجتناب ناپذیراست.

مظفری تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در منطقه مهرگان نکا و مشارکت دستگاه‌ها برای کاهش آسیب در این منطقه ارزشمند است و ضرورت دارد دستگاه‌هایی که به وظایف خود در این منطقه عمل نکردند سریع‌تر اقدام کنند چرا که کمک به رفع مشکلات اینگونه مناطق کمک به سلامت و امنیت جامعه است.

وی ارائه تسهیلات به بهبودیافتگان برای ایجاد اشتغال را مهم خواند و با تشکر از شهرداری نکا برای بکارگیری ۱۵ بهبود یافته اظهار داشت: وجود ۱۶ مرکز درمان با داروهای آگونیست و متادون درمانی، سه کمپ ترک اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب DIC در شهرستان ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به کنترل آسیب مواد مخدر کمک کنند.

مظفری اجرای طرح یاریگران زندگی در چهار حوزه آموزشی، خانواده، محیط کاری و جامعه را برای مشارکت همه اقشار برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر بسیار مهم خواند و تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه باید شاهد کاهش ۲۵ درصدی نرخ شیوع مواد مخدر و کاهش مرگ و میر در این حوزه باشیم و برای تحقق این امر همه ۶۰ دستگاهی که در این زمینه وظیفه دارند باید با برنامه به تکالیف خود عمل کنند.

کد خبر 4927407
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.