پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۶۴ درصد کجوری‌ها برای کارت هوشمند ملی ثبت نام نکردند

0

بخش کجور نوشهر بر اساس آمارهای رسمی ۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر جمعیت دارد که ۱۶ هزار و ۹۶۱ نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند. تاکنون تنها ۶ هزار و ۱۵۹ نفر معادل اندکی بیشتر از ۳۶ درصد برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند.

عبدالصمد صفرنژاد روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان افزود: با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا زمان انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و الزامی بودن ارائه کارت  هوشمند ملی برای شرکت در انتخابات ، افراد واجد شرایط که سنشان ۱۵ سال تمام است باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی ادامه داد: دریافت کارت هوشمند ملی مزیت های زیادی دارد که از جمله آنها امکان دریافت الکترونیکی خدمات شهروندی و خدمات دستگاه‌های دولتی و سایر ارگان‌ها است.

فرماندار نوشهر گفت : تمامی کارکنان دستگاهها با توجه به بخش نامه دولت باید همکاری لازم را با ادارات ثبت احوال برای رسیدن به پوشش ۱۰۰ درصدی ثبت نام جهت دریافت کارت هوشمند ملی داشته باشند.

کاهش ثبت ولادت 

رئیس اداره ثبت احوال نوشهر نیز در این جلسه از کاهش موالید در ساری جاری خبر داد و گفت : در هشت ماهه امسال  ۷۷۳ واقعه ولادت در  نوشهر به ثبت رسید، در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته آمار ثبت ولات در شهرستان ۸۲۳ مورد بود.

حمید حسنی مقدم افزود : در این مدت  ۳۱۳ واقعه فوت هم در شهرستان ثبت شد در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۲۹۸ مورد بود.

وی همچنین از ثبت ۲۰۸ فقره  ازدواج در دوره زمانی اول فروردین تا پایان آبان ماه امسال در شهرستان نوشهر خبر داد و گفت که بر اساس سکونت محل زوج ، ۱۳۵ مورد ازدواج ثبت شده مربوط به شهر نوشهر بود و بقیه به سایر شهرها تعلق داشت.

حسنی مقدم آمار طلاق های ثبت شده در این دوره زمانی را هم ۱۹۱ مورد اعلام کرد و افزود که ۱۲۹ واقعه طلاق با توجه به محل سکونت زوج مربوط به نوشهر بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.