پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۶۰ هزار معلم، محروم از اینترنت/آموزش آنلاین همراهی جدی وزارت ارتباطات را می‌طلبد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

قاسم احمدی‌لاشکی در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه املاک آموزش و پرورش در برخی استان‌ها فاقد سند هستند و باید حتماً سندسازی شوند، اظهار کرد: البته در برخی شهرستان‌ها مستندسازی شده‌اند ولی در برخی استان‌ها مانند یزد انتظار نداشتیم ۷۰ درصد املاک آموزش و پرورش بدون سند مانده باشند.

وی افزود: به طور کل در سطح کشور بیش از ۵۵ درصد املاک آموزش و پرورش بدون سند هستند و باید برای آن اقدام شود که این موضوع نیازمند توجه است و دولت و مجلس کمک کنند تا ردیف بودجه مشخصی تعیین شود تا بتوانیم برخی جاها که نیاز به تخریب املاک آموزش و پرورش برابر احکام اخذ شده است آن را اجرایی کنیم و این نیاز به امکانات و مادیات است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در مازندران از حدود ۴ هزار و ۴۰۰ فقره از املاک شناسایی شده آموزش و پرورش بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آن فاقد سند مالکیت و ممکن است هر لحظه برای این املاک اتفاق بیفتد و دچار آسیب شود و از بیت‌المال نتوانیم به خوبی حراست و حفاظت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سنددار کردن املاک آموزش و پرورش مازندران امسال در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، بیان کرد: در برخی از مدارس روستایی چون دیگر دانش‌آموزی برای تحصیل وجود ندارد ساختمان‌های آن مدارس متروک شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل برخی سودجویان به دنبال آن هستند تا به نحوی آن را به تملک درآورند که مسئولیت مدیران کل آموزش و پرورش در این زمینه بسیار سنگین است و به زودی این موضوع نیز به صورت مکتوب در راستای حفظ و حراست آن املاک از سوی اداره کل آموزش و پرورش هر استان اعلام خواهد شد.

احمدی لاشکی با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه آموزش در کشور گفت: اعتقاد دارم آموزش و ‌پرورش احتیاج به اتاق فکر قوی دارد و برای اجرای این امر پیشنهاد شورای مشورتی را دادم تا با استفاده از دانش و علم کارشناسان آگاه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نهادینه کنیم و قطعاً برای این مهم از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی استفاده خواهیم کرد و تاکنون نیز با مجمع نمایندگان مجلس چند استان جلسه برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا که آموزش و پرورش را نیز تحت تأثیر قرار داده و آن را به سمت آموزش آنلاین سوق داده است، افزود: اجرای بهتر این موضوع از سوی وزارت آموزش و پرورش نیازمند مشارکت همگانی است به ویژه که نیازمند همراهی جدی وزارت ارتباطات است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: نشست‌هایی در این‌باره بین دو وزیر آموزش و پرورش و ارتباطات صورت گرفته است و طبیعتاً بخشی از مناطق کشور دچار محدودیت‌های اینترنت است و برخی جاها نیز به خاطر ضعف مالی خانواده‌ها مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که البته حتی این موضوع در بین برخی معلمان نیز دیده می‌شود به طوری که بین ۴۰ تا ۶۰ هزار معلم از داشتن این‌گونه امکانات محروم هستند و این عدد رقم کمی نیست.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دادیم ردیف اعتباری در نظر گرفته شود تا افراد بی‌بضاعت که از امکاناتی مانند تبلت و گوشی‌‌های هوشمند محروم هستند برای آنها تهیه شود.

احمدی لاشکی با تأکید  بر اینکه مدرسه تلویزیونی نیز به صورت جدی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، اظهار کرد: این موضوع می‌تواند کمک خوبی در بحث آموزش برای دانش آموزان باشد اما یک اشکال دارد و آن اینکه در موبایل و تبلت ارتباط دوسویه بین دانش‌آموز و معلم وجود دارد ولی در مدرسه تلویزیونی این وضعیت وجود ندارد و شرایط یک‌طرفه است و به هر حال باید به صورت کامل بتوانیم مسائل را حل و فصل کنیم که نیازمند زمان هستیم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی مانند واتساپ و… نیز دارای ضعف‌هایی بود و سامانه «شاد» هم از برخی اشکالات بی‌بهره نبود، گفت: امروز بیش از ۸ میلیون نفر عضو سامانه «شاد» هستند باید این سامانه را چه در وضعیت قرمز یا سفید تقویت کنیم و از این ظرفیت نهایت استفاده را در راستای ارائه آموزش آنلاین به دانش‌آموزان بهره لازم را ببریم.

  / 86019/ع/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.