پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در جویبار پرداخت شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی بعدازظهر سه شنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه در سال گذشته برای خرید ۱۰ دستگاه کمباین، ۵۷ دستگاه تراکتور و ۲۱ دستگاه کمباین دنباله دار به کشاورزان متقاضی پنج میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: همچنین در سال گذشته به بیش از ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان اعتبارات ملی آبیاری تحت فشار پرداخت شده است.

وی به لاینیگ ۲۰ کیلومتر کانال آبرسانی در شهرستان جویبار اشاره کردو افزود: احداث ۲ آبندان جدید ایزد خیل ورنگریز محله به مساحت ۲۷ هکتار و اعتبار دو میلیارد تومان در حال انجام است.
شعبانی در ادامه با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تا کنون ۶۵ مورد اجرای حکم قلع و قمع بناهای غیر مجاز در سطح اراضی کشاورزی شهرستان انجام شده است، خاطر نشان کرد: بیش از ۲۰۰ مورد شناسایی و جلوگیری از ساخت و سازهای جدید غیر مجاز نیز توسط همکاران جهاد کشاورزی و با حکم دادستانی صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار ادامه داد: در این شهرستان ۱۶۴ واحد مرغداری با تولید دومیلیون و ۶۱۰ هزار قطعه تولید گوشت سفید فعالیت دارند که مقدار تولید این مرغداری ها در شهرستان حدود ۱۸ هزار تن گوشت سفید است.

وی ظرفیت تولید مرغ مادر گوشتی در شهرستان جویبار را ۳۹۹ هزار قطعه بیان کردو اظهار داشت: بیش از دومیلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه نیز در این شهرستان تولید و روانه بازار می شود.

شعبانی با اعلام اینکه از ۹۷ زنبورستان شهرستان جویبار بیش از ۷۰ تن عسل مرغوب تولید می شود، گفت: ۹۸ واحد دامی گاو شیری در این شهرستان فعال بوده و همچنین بیش از ۲ هزار راس دام در جویبار وجود دارند.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار از ثبت نام ۱۹ متقاضی تسهیلات اشتغال روستایی در سامانه کارا اشاره کردو افزود: تاکنون مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ تومان تسهیلات بانکی در این حوزه به افراد متقاضی پرداخت شده است و از صندوق توسعه ملی نیز یک میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان این منطقه پرداخت شده است.

شعبانی در ادامه با اشاره به اینکه در سیل اخیر به بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی زراعی، باغی، واحدهای دامی و شیلات خسارت وارد شده است، گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار نفر از کشاورزان و بهره برداران درخواست خسارت کردندو یک هزار نفرنیز در سامانه سجاد ثبت نام ودرمرحله معرفی به بانک قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.