پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵۸ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران نوسازی شده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهیدی فر صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از دیگر فعالیت‌های چشمگیر در بخش کشاورزی مازندران در راستای افزایش بهره وری مصرف آب و مدیریت این منبع ارزشمند بوده که از ۳۰ هزار و ۶۴۲ هکتار در ابتدای این دولت به ۴۰ هزار و ۶۴۲ هکتار تاکنون رسیده است، اظهار کرد: هشت واحد زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ از جوجه یک روزه تا کشتارگاه صنعتی در این دولت راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در مازندران گفت: تا سال ۹۲، ۵۱ هزار و ۶۰۹ هکتار از شالیزارهای مازندران تجهیز و نوسازی شد که این عدد با اختصاص اعتبارات دولتی، امسال به ۵۸ هزار و ۳۱۹ هکتار رسیده است.

این مسؤول با اشاره به احداث شبکه‌های فرعی آبیاری در دو هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان در سال جاری گفت: امسال دو هزار هکتار از آببندان‌های مازندران احیا و لایروبی شد که از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای تأمین و ذخیره سازی آب زراعی، پرورش ماهی، توسعه گردشگری و زراعت چوب است.

شهیدی‌فر از اجرای طرح‌های کوچک تأمین آب از ۵۶۰ میلیون مترمکعب در ابتدای دولت به یک هزار و ۲۱۰ میلیون مترمکعب در طی دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری از ۴۸۰ کیلومتر به یک هزار و ۲۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تولید گوشت مرغ در سال ۹۲، ۲۱۶ هزار و ۸۸۱ تن بوده که امسال با حمایت‌های دولتی به ۲۸۰ هزار تن رسیده است، بیان کرد: سال ۹۲، ۲۷۶ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۵۷۸ قطعه جوجه یک‌روزه در بخش دام و طیور تولید شد که در سال ۹۹ به ۶۹۵ ملیون و ۲۳۴ هزار و ۸۹۸ قطعه افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تولید محصولات باغی را از دو میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۰۸ تن به سه میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۵۸ تن خبر داد و افزود: دو میلیون و ۲۸۰ هزار و ۸۶ تن محصولات زراعی در مازندران تولید شد که این عدد امسال به دو میلیون و ۹۶۴ هزار و ۱۶۵ تن رسیده است.

این مسؤول تولید برنج را در استان مازندران از ۹۰۲ هزار و ۲۰۶ تن در سال ۹۲ به یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۷۴۲ تن در سال ۹۹ خبر داد و گفت: سال ۹۲، ۶۵۹ هزار و ۸۰۳ تن گیاه علوفه‌ای در مزارع مازندران تولید شد که در سال ۹۹ به ۹۷۳ هزار و ۵۶۵ تن افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 5003630
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.