پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵۵ درصد طلاق‌ها ریشه در اعتیاد دارد

0

علی شیرازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران به‌مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: اعتیاد نخستین آسیب اجتماعی کشور و علت‌العلل سایر آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: براساس آمارهای موجود ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۶۴ درصد موارد کودک‌آزاری و همسرآزاری و ۶۵ درصد شیوع بیماری‌هایی مثل هپاتیت، ایدز و سایر ریشه در اعتیاد دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران بیان کرد: ایران اسلامی در راستای مبارزه با اعتیاد تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده و با اهدای ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز پرچمدار واقعی مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان است.

شیرازی اضافه کرد: باوجود مدعیانی که در کلام ادعای مبارزه دارند، ایران اسلامی در عمل به‌طور گسترده خدمات بسیاری در این حوزه انجام داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با ارائه آماری تصریح کرد: سال گذشته در مازندران ۴ تن انواع مواد مخدر کشف شد و ۲۶ باند مواد مخدر منهدم و اموال آنها به نفع دولت ضبط شد.

شیرازی از ایجاد خانه یاریگران زندگی با هدف صیانت از دانش آموزان و جوانان در خیابان قارن ساری سخن گفت و افزود: این اقدام برای اولین بار در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه جوانان و دانش آموزان بوده است.

وی یادآور شد: همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با ۱۱ دستگاه مرتبط از حمله دانشگاه فرهنگیان منعقد شد و با حوزه علمیه بانوان هم جهت آموزش ۸۰ نفر از زنان با گذراندن آموزش‌های سطح ۱ و ۲ و اخذ گواهینامه جهت پیشگیری از شیوع اعتیاد بانوان تفاهم نامه منعقد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران ادامه داد: در یک سال اخیر به واسطه حمایت‌های استانداری و مساعدت دیگر دستگاه‌های مرتبط، ظرفیت درمان معتادان متجاهر استان از ۲۰۰ نفر به ۶۰۰ نفر یعنی ۳۰۰ درصد افزایش داشته و نزدیک به ۱۶ هزار نفر در مراکز ماده ۱۵ و ماده ۱۶  تحت درمان و مراقبت مراقبت هستند.

شیرازی با بیان اینکه آموزش حلقه مفقوده معتادان بهبود یافته است، گفت: برای رفع این مساله یک‌هزار و ۲۴۰ نفر در رشته‌های مختلف فنی و حرفه ای آموزش دیده‌اند؛ چراکه طبق آمار یکی از علت‌های اصلی بازگشت مجدد افراد و بهبود یافته به دام اعتیاد، بیکاری و نداشتن درآمد کافی است.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال، مجمع خیرین یاریگران زندگی را در مازندران کلید زدیم و از تمامی خیرین استان از رامسر تا گلوگاه دعوت کردیم و انتخابات هیات مدیره برگزار شد و منتظر هستیم با اقدامات آنها شاهد افزایش اشتغالزایی افراد بهبود یافته باشیم‌.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مازندران از حمایت‌های استاندار مازندران و دستور وی برای تشکیل کارگروهی با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط سخن گفت و بیان کرد: یکی از اقدامات ما این است که مقرر شد از بخشی از ظرفیت‌های بازار کار شرکت‌های صنعتی در جهت اشتغال معتادان بهبود یافته استفاده شود.

پایان پیام/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.