پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵۰ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در مازندران واکسینه شدند

0


قاسم اویس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: تزریق واکسن بعد از گروه بهداشتی و درمانی در فاز نخست گروه‌های پرخطر، سالمندان مراکز نگهداری بهزیستی در فاز دوم بین سالمندان بالای ۸۰ سال درحال انجام است.

وی افزود:  ۵۸ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان مازندران داریم که واکسن بین ۵۰ هزار نفر تزریق کردیم و بقیه درحال انجام است و در مرحله بعدی گروه‌های ۷۰ به بالا اعلام می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه  توصیه ما به سالمندان این است که واکسن را برای ایمنی بخشی تزریق کنند، اضافه کرد:  باتوجه به تغییرات سوش ویروس حتما باید واکسن تزریق شود.

اویس ادامه داد: در فاز سوم گروه‌های پرخطر مراکز عمومی ازجمله پادگان و مراکز آموزشی و در فاز چهارم برای عموم مردم انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه فاز نخست واکسیناسیون از ۲۱ بهمن ماه آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار دوز واکسن به دانشگاه مازندران تخصیص پیدا کرد که ۸۰ درصد آنها تزریق شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه تزریق واکسن به معنای پایان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست، خاطرنشان کرد: پس از تزریق واکسن نیز استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باید تداوم یابد.

اویس در پایان یادآور شد: افراد گروه سنی ۱۸ تا ۸۰ سال  فاقد هرگونه بیماری زمینه‌ای یا بیماری‌های زمینه‌ای کنترل شده می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://pasteurcovac.ir  و یا تماس تلفنی با شماره ۳۴۴۰۷ نسبت به ثبت نام اقدام  کنند.

 /۸۶۰۳۴/ع




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.