پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۵ سال طبابت و شهادت در راه سلامت

0

خبرگزاری مهر: گروه استان‌ها-معصومه متانی: با شروع ویروس کرونا باوجوداینکه بازنشسته بود، بی‌توجه به سن و سالش درب مطب خود را نبست و در ۷۱ سالگی، همچنان خدمتگزاری به مردم را بر قرنطینه کردن خود در خانه، ترجیح داد.

نامش محمد بود، او در اولین روز از بهار سال ۱۳۲۸ در شهرستان بابل‌کنار دیده به جهان گشود، محمد کودکی سختی را پشت سر گذاشت، و از همان زمان روی پای خودش ایستاد و دست از تلاش برنداشت و پله‌های ترقی را یکی‌یکی پیمود تا در سال ۱۳۵۴ و آن‌هم در ۲۶ سالگی در رشته پزشکی از دانشگاه جندی‌شاپور اهواز فارغ‌التحصیل شد و به دیار خود بازگشت تا در بیمارستان ولیعصر قائم‌شهر شروع به طبابت کند.

شهید دکتر محمد طیبی پزشکی حاذق، متعهد و دلسوز بود که دلسوزانه در قسمت‌های شلوغ بیمارستان همچون اورژانس، خدمت صادقانه به بیماران ارائه می‌داد و پس از سال‌ها تلاش شبانه‌روزی، در سال ۱۳۸۴ به درجه بازنشستگی نائل شد و برای مردم شهرش پزشک معتمد نام گرفت و در مطب ساده خود به مداوای بیماران می‌پرداخت و به‌عنوان پزشک خانواده مرهم دل خانواده‌های فقیری بود که هم برایشان تسکین دردهایشان بود و هم به رفع مشکلات اقتصادی و حتی روحی و روانی آنان می‌پرداخت.

پدرم عاشق بیمارانش بود

لیونا طیبی دختر دکتر محمد طیبی که به قول خودش رابطه‌ای فراتر از پدر فرزندی با پدرش داشت و همچون یک دوست و همراز پدر بود در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: پدرم عاشق بیمارانش بود او عاشق کارش بود و باوجوداینکه بازنشسته شده بود و هیچ تعهدی برای حضور در مطب و بیمارستان نداشت اما همچنان طبابت می‌کرد، وقتی به او می‌گفتم که ویروس کرونا بسیار خطرناک است لطفاً شما به مطب نروید به من می‌گفت: وقتی من سوگند پزشکی خوردم درزمانی که بیمارانم به من نیاز دارند نمی‌توانم درب مطب را ببندم. مریض‌هایم چه‌کار کنند.

پدرم پشتیبان عاطفی و مالی بیمارانش بود

لیونا مشکلات اقتصادی و عاطفی مردم را از دغدغه‌های مهم پدر عنوان می‌کند و با بغض می‌گوید: پدرم خود را وقف مردم کرد، به خانواده‌های بد سرپرست و بی‌سرپرست کمک مالی می‌کرد و اگر بیماری فوت می‌کرد به فرزندانش روحیه و دلداری می‌داد و حتی اگر بیماری در بیمارستان بستری می‌شد و به مشکل برمی‌خورد خودش به کمکش می‌رفت تا بتواند مشکلاتشان را برطرف کند.

شوخ‌طبعی و روابط اجتماعی بالا

دختر پزشک معتمد قائم‌شهری در خصوص ویژگی‌های بارز پدر شهیدش می‌گوید: پدرم بسیار معاشرتی و اجتماعی بودند و با بیماران و پرسنل کادر درمانی رفتاری مؤدبانه و متواضعانه داشت، پدرم به دانش آموزان مستعد اما بی‌بضاعت کمک مالی می‌کرد و هر دانش‌آموزی که نمره بهتری می‌گرفت کمک بیشتری از پدرم دریافت می‌کرد.

مؤسسه خیریه‌ای بهنام دکتر طیبی راه‌اندازی می‌شود

خانم طیبی از راه‌اندازی خیریه‌ای به نام دکتر طیبی خبر داد و افزود: چون پدرم همیشه در کارهای خیر پیش‌قدم بود خیریه‌ای بنام وی در حال راه‌اندازی است که وب‌سایت آن‌هم طراحی‌شده است که امیدواریم این مؤسسه در روز چهلم پدر افتتاح شود. محوریت این خیریه آموزشی و سلامت است و از پزشکانی که برای ارائه ویزیت رایگان در روستاهای اطراف آمادگی دارند دعوت به همکاری می‌کنیم. همچنین کتابخانه بزرگ ایشان مدیریت خواهد شد تا به‌طور رایگان کتاب‌هایش را برای مطالعه به امانت بدهیم.

وی افزود: در دوران کوتاه بیماری‌اش صحنه‌های عجیب زیادی از بزرگی پدرم دیدم که باورش بسیار سخت بود و اعتراف می‌کنم که بعد از سی سال تازه شروع به شناختن پدرم کردم. من فهمیدم قهرمان زندگی من قهرمان زندگی خیلی‌ها بود. فهمیدم که پدرم رو با تمام مردم شهرم قسمت کردم والان در غم فقدانش تمام مردم همراه من هستند و برای من و خانواده م باعث دلگرمی.

نام دکتر محمد طیبی برای همه مردم شهر آشناست کمتر قائم‌شهری است که حداقل یک‌بار توسط او ویزیت نشده باشد، ۴۵ سال تلاش درراه سلامت مردم، خاطرات ماندگاری برای شهروندان به یادگار گذاشته است. دکتر طیبی در اواخر فروردین سال جاری به علت ابتلاء به ویروس کرونا که در حین مداوای بیماران کرونایی به آن مبتلا شده بود در بخش ICU بیمارستان ولیعصر، بیمارستانی که ۴۵ سال از عمرش را در آن خدمت کرده بود بستری شد و در حالت هوشیاری پایین قرار گرفت و باتحمل رنج بیماری در سوم خرداد، شهید شد.

روحش شاد و یادش گرامی

کد خبر 4952910
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.