پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۴سال افتخار| توسعه فیبرنوری در روستاهای مازندران/ پنجره واحد بومی استان به‌طور جدی درحال پیگیری است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حسین شهابیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران درباره دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی و اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه در مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: پهنای باند ورودی استان در ابتدای دولت یک‌هزار و ۱۲۰ گیگابیت بود که در دولت سیزدهم با افزایش ۱۷درصدی به یک‌هزار و ۳۱۰ گیگابیت رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران بیان کرد: ظرفیت شبکه انتقال در ابتدای دولت سیزدهم یک‌هزار و ۳۴۴ گیگابیت بود که این عدد با رشد ۱۵درصد به یک‌هزار و ۵۴۴ گیگابیت رسیده است.

شهابیان با بیان اینکه پیشرفت پایانه فیبر رامسر با پیشرفت ۱۵درصدی در دولت سیزدهم به ۱۰۰درصد رسید، گفت: پایانه فیبر بابلسر در ابتدای دولت ۱۰درصد اجرایی شده بود ولی در دولت سیزدهم به ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی ادامه داد: پایانه فیبر کیاسر هم در ابتدای دولت ۵درصد پیشرفت داشته که در دولت سیزدهم به ۵۰درصد رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران با اعلام اینکه اقدامات اساسی در حوزه زیرساخت‌ها انجام گرفت، بیان کرد: در حوزه مخابراتی ضریب نفوذ تلفن ثابت ما ۴۵درصد و ضریب نفوذ اینترنت ما ۱۲۰درصد و ضریب نفوذ سیم‌کارت ما ۱۶۰درصد است.

شهابیان با بیان اینکه مازندران درحوزه زیرساختی از روند خوبی برخوردار است، اضافه کرد: مازندران به‌عنوان استان هوشمند انتخاب شد و به دنبال این هستیم در بحث اقتصاد هوشمند برنامه‌ریزی کنیم و نیاز است که زیرساخت‌های ارتباطی استان در حد و اندازه اقتصاد باشد.

وی با اعلام اینکه ۹۵درصد جاده‌های استان به شبکه ارتباطی متصل هستند، بیان کرد: در حوزه جاده‌های اصلی وضعیت ما بسیار خوب و مناسب است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران یادآور شد: همچنین در دولت سیزدهم ۱۵۰ روستای استان برای ایجاد سایت جدید و ارتقای تکنولوژی اعتبار کسب کردیم که اقدام شایسته‌ای بود.

شهابیان با تاکید بر اهمیت آزادراه اطلاعاتی یا فیبر نوری در بحث اقتصاد دیجیتال، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم گام بسیار بلندی را در حوزه ارتباطات برداشته است که نقش بسیار مهمی دارد و اگر بخواهیم به این مهم دست یابیم نیاز است زیرساخت‌ها را قوی کنیم.

وی با اعلام اینکه شبکه ملی اطلاعات از پروژه‌های مهم و اساسی است، گفت: دولت هم این برنامه را سرفصل برنامه‌های خود قرار داده است که در طول دولت سیزدهم از رشد ۲۶درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران با اشاره به آغاز طرح فیبرنوری در شهرهای عباس‌آباد، چالوس و خرم‌آباد تنکابن، افزود: توسعه طرح فیبر نوری در شهرهای کیاکلا، نکا، نشتارود، سلمان‌شهر و قائمشهر در حال گرفتن مجوز و طراحی و بقیه شهرها درحال انجام اقدامات هستند که انشاءالله با تعامل دستگا‌ه‌ها که سهم استان ۶۵۵ هزار پورت از ۲۰میلیون پورت است که تا پایان دولت سیزدهم محقق شد تا ۸۰درصد خانوارها از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

شهابیان با اعلام اینکه توسعه فیبرنوری در روستاها نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: عدالت ارتباطی موضوع مهمی است، به‌طوری‌که۳۷۰ کیلومتر فیبر نوری را اجرا کردیم.

وی با اعلام اینکه ۱۱۳ شرکت دانش‌بنیان در استان داریم، گفت: ۵۴ شرکت فناوری اطلاعات دارای شناسنامه در این حوزه فعال هستند که ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ اعتبار در قالب تسهیلات برای اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در نظر گرفتیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۲ دفاتر خدمات شهری و روستایی در استان داریم، اضافه کرد: ۵۶۲ دفتر شهری و ۴۶۰ دفتر روستایی است که ۱۲۶ دفتر شهری و ۱۰۰ دفتر روستایی در دولت سیزدهم به این دفاتر اضافه شد.

شهابیان با اشاره به ۶۳ باجه بانکی برای روستاهای مازندران، اظهار کرد: در حوزه تسهیلات در ۱۷ سرفصل بیش از ۳۷هزار نفر مبلغی بالغ ۲‌هزار و ۷۰۰ میلیارد به‌منظور تقویت اقتصاد بومی در روستاهای استان پرداخت شد.

وی با اعلام اینکه پنجره واحد بومی استان به‌طور جدی درحال پیگیری است، تصریح کرد: پروژه اجرای فیبر نوری با حجم ۳۲۰ کیلومتر برای شهرستان‌های آمل، بابل، سوادکوه و نکا و ۱۵۷ روستا و ۸هزار و ۶۲۹ خانوار با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران در پروژه راه‌اندازی اینترنت روستایی، گفت: ۲۵ سایت اینترنت روستایی برای شهرستان‌های آمل، بابل، بهشهر، ساری و ۲۷ روستا و برای بیش از ۴هزار خانوار با اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد ریال را دنبال خواهیم کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.