پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۱۹ مرکز بازتوانی معتادان در مازندران فعالیت دارند

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مظفری پیش ازظهر دوشنبه در جلسه کمیته درمان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از همه ظرفیت‌های درمانی برای کاهش آسیب‌های اعتیاد استفاده شود.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از ارائه داروهای آگونیست به افراد معتاد کاهش آسیب‌ها و تلاش برای جلوگیری از مصرف مواد صنعتی و پرخطر است.

وی افراد تحت پوشش مراکز درمان وابستگی به مواد با داروی آگونیست را بیش از ۵۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در این راستا ۴۱۹ مرکز در استان فعالیت می‌کنند که متادون، بوپر نورفین و اُپیوم را در اختیار افراد معتاد قرار می‌دهند.

مظفری بر تقویت فعالیت مراکز DIC برای کاهش آسیب‌های ناشی از سو مصرف مواد مخدر تاکید وگفت : افزایش مرگ و میر ناشی ازمصرف مواد مخدر و محرکه، افزایش زندانیان ناشی از جرایم مرتبط با مواد مخدر و افزایش نرخ شیوع مواد مخدر، کاهش سن اعتیاد و کشف بیش از ۹۵۰ تن انواع مخدر در سال ۹۸ در کشور برای همه مسئولان و مردم هشداری است تا مسئله و معضل مواد مخدر را جدی بگیرند و برای مقابله با این منکر بزرگ قرن ۲۱ با برنامه وارد میدان شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران همچنین در مورد ضرورت بازگشایی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی و مراکز اجتماع درمان مدار گفت: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویروس کرونا باید به آسیب‌های جدی مواد مخدر و اعتیاد پرداخته شود.

کد خبر 4950155
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.