پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۰ هزار دانش‌آموز مازندران به تکلیف رسیدند

0

محمد شعبانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از این ۴۰ هزار دانش آموز حدود ۲۲ هزار نفر دختران ۹ ساله پایه سوم ابتدایی و ۱۸ هزار دانش آموز نیز تازه تکلیفی‌های پسر ۱۵ ساله پایه هشتم هستند.

وی افزود: جشن تکلیف برای دانش آموزان به مدت پنج روز در تمامی مدارس مازندران برگزار شد و امروز آخرین روز از برگزاری جشن تکلیف است .

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران برگزاری مسابقات قرآنی، کتابخوانی، نماز و دیگر مسابقات فرهنگی را از جمله برنامه های مدارس سراسر استان برای برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان عنوان کرد.

شعبانی همچنین از اهدای جوایز نفیس همچون قرآن، سجاده و چادر نماز به دانش آموزان دختر در این مسابقات خبر داد و گفت: برای دانش آموزان پسر نیز هدایایی در نظر گرفته و اهدا شد. 

وی همچنین به محتوای جشن تکلیف یا جشن عبادت اشاره کرد و گفت: جشن تکلیف همه ابعاد فرزندان ما را شامل می شود و نباید صرفا از فردا وظیفه این دانش آموزان را در نماز و قرآن خواندن خلاصه کرد.

به گفته معاون آموزش و پرورش مازندران قرآن و نماز باید جزو جدایی ناپذیر در تربیت فرزندان مان باشد، اما در کنار آن مسئولیت پذیری، پرورش فرهنگی در تمام زمینه ها و جلوگیری از آسیب پذیری اجتماعی نیز از اولویت برخوردار هستند.

مازندران دارای ۵۳۶ هزار دانش آموز است که در چهار هزار و ۴۸۰ مدرسه در حال تحصیل هستند و از این تعداد ۴۴ هزار دانش آموز پایه سوم ابتدایی و ۴۰ هزار دانش آموز در پایه هشتم تحصیل می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.