پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۰ طرح سرمایه‌گذاری در موقوفه‌ها و بقاع متبرکه مازندران افتتاح شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، ۴۰ طرح سرمایه گذاری در موقوفه‌ها و بقاع متبرکه مازندران همزمان با گرامیداشت هفته وقف با حضور استاندار مازندران افتتاح و تعدادی از این طرح‌ها نیز اجرایی شد.

آیین افتتاح این طرح‌ها به صورت متمرکز در همایش استانی یاوران وقف که در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرستان آمل انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: از این تعداد ۲۶ طرح موقوفات و بقاع متبرکه با هزینه ۲۶۴ میلیارد تومانی افتتاح و ۱۴ طرح دیگر نیز با پیش‌بینی و سرمایه‌گذاری ۱۶۷میلیارد تومان کلنگ‌زنی واجرایی شد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی افزود: در سال‌های اخیر درحوزه طرح‌های عمرانی و بهسازی دربقاع متبرکه استان اقدام‌های شاخصی انجام شد که همچنان ادامه دارد.

وی به تجلیل نمادین از ۸۰ واقف نیک اندیش مازندرانی به مناسبت هفته وقف که با حضور استاندار درآستان مقدس امامزاده عبدالله آمل انجام شد، اشاره کرد وادامه داد: در سال‌های اخیر ۳۶۴ وقف جدید و از سال گذشته تاکنون نیز ۸۵ وقف جدید در مازندران ثبت شد که ۸۰درصد موقوفات منفعتی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه روز گذشته ۸ وقف جدید داشتیم، از مردم استان برای مساعدت در ساخت و ساز امامزاده عباس(ع)، عبدالله(ع)، بسمل و بی بی زینب(س) و سایر امامزادگان درخواست حمایت کرد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی گفت: در مجموع دو نوع وقف شامل؛ وقف انتفاعی و منفعتی داریم، وقف منفعتی درآمد ایجاد می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه مازندران از لحاظ تعداد موقوفات رتبه سوم و از لحاظ رقبات و تعداد مقابر امامزاده‌ها رتبه نخست را در سطح کشور داراست، اظهار کرد: مازندران دارای ۱۶۷ رقبه درمانی، بیش از ۲۸ هزار رقبه کشاورزی، ۴۱۸ هزار رقبه آموزشی، ۱۴ هزار رقبه تجاری و ۱۳۸ هزار رقبه مسکونی است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.