پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۰ درصد از بازماندگان تحصیل در مازندران دانش‌آموزان کار هستند

0

اسفندیار نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری یک هزار و  ۴۹۴ دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه شاخه کار و دانش، نظری و هنرستان در مازندران شناسایی شده که از این تعداد ۷۸۸ دانش آموز از مقطع متوسطه اول و ۷۰۶ دانش آموز نیز در مقطع متوسطه دوم هستند.

وی خاطر نشان کرد: از میان یک هزار و ۴۹۴ دانش اموزان بازمانده از تحصیل ، ۴۰ درصد به خاطر کار ، ۵۰ درصد به دلیل ازدواج زودهنگام و ۱۰ درصد باقیمانده نیز به دلیل بیماری ، خود یا والدین و بدسرپرست از ادامه تحصیل بازماندند.

وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته ۲ هزار و ۲۵۰ دانش اموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و ۳۵۰ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۹۰۰ دانش آموز نیز در مقطع متوسطه دوم استان بودند.

نظری تصریح کرد: از این تعداد  ۶۰۰ دانش آموز به دلیل مشکلات اقتصادی ترک تحصیل کردند که ۴۰۰ نفر در دوره متوسطه دوم و ۲۰۰ نفر در دوره متوسطه اول مشغول تحصیل بودند و بیشتر این دانش اموزان  در حوزه روستایی تحصیل می کردند. 

۱۲ مدرسه استان با یک دانش آموز 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به فعالیت ۱۲ مدرسه در سطح استان با یک دانش آموز گفت: در حال حاضر پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان ۹۹/۳  درصد و این در حالی است که این پوشش در کشور ۹۸/۸ درصد است.

وی ادامه داد: پوشش تحصیلی در مقطع متوسطه اول استان ۹۸/۷۴ درصد و این پوشش در کشور ۹۳/۷۴ درصد و در مقطع متوسطه دوم مازندران نیز ۹۱/۷ می باشد و این در حالی است که پوشش تحصیلی در این مقطع نیز در کشور ۸۴ درصد است که بیانگر وضعیت مناسب استان در این زمینه است. 

نظری خاطرنشان کرد: با هماهنگی بهزیستی و کمیته امداد تلاش می شود تا دانش آموزان بازمانده از تحصیل با هدایت به مسیر آموزش از راه دور و یا به مراکز شبانه روزی در فرایند مستمر تحصیل حضور داشته تا بتوانند از تحصیلات لازم بهره ببرند.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با  سازمان زندانها جذب دانش آموزان زندانی برای ادامه تحصیل و همچنین برای دانش آموزان بی سرپرست و بد سرپرست با حمایت خیرین و مدیران مدرسه در حال انجام است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران به برگزاری المپیاد علمی در سوم بهمن ماه همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: ۹ هزار و ۹۳۷ دانش آموز مقطع متوسطه دوم در پایه های دهم و یازدهم شاخه نظری از مازندران در ۱۳ رشته شرکت خواهند کرد که در این زمینه در رتبه دوم کشور قرار داریم.

وی ادامه داد: شهرستان های بابل، ساری و تنکابن به ترتیب بیشترین ثبت نامی دانش آموزان برای شرکت در المپیاد علمی را به خود اختصاص دادند.

نظری خاطرنشان کرد: از ۹ هزار و ۲۶۶ دانش آموز مازندرانی شرکت کننده در المپیاد علمی سال گذشته ۵۸۶ نفر به مرحله دوم کشوری و ۱۲ دانش آموز نیز  به مرحله انتخاب تیم المپیاد جهانی راه یافتند. 

۵۳۸ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در مقاطع مختلف در  ۴ هزار و ۴۰۰ مدرسه استان مازندران در حال تحصیل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.