پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۰۰ طرح آب‌رسانی روستایی در مازندران در حال اجرا است

0

مجید عبدالهی روز پنجشنبه در آیین آغاز بهره برداری از طرح آبرسانی به ۵۶ روستا و شهر سرخرود که در تکیه بالامحله روستای ” ریکنده ” قائمشهر برگزار شد ، افزود : با توجه به یکپارچگی که در شرکت آب و فاضلاب مازندران وجود دارد ، ما به طرح های آبرسانی در حال اجرا سرعت بیشتری می دهیم تا زودتر به بهره برداری برسند .

وی با اعلام اینکه همزمان ۳۰ پروژه آبرسانی روستایی در سطح استان مازندران با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید ، گفت که این طرح ها شامل ۲۵ پروژه تک روستائی و پنج مجتمع آبرسانی در ۵۶ روستا ، یک شهر و ۱۵ شهرستان بوده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی مازندران افزود : در اجرای  این پروژه ها هفت حلقه چاه ، ۶ دهنه چشمه و ۲ مخزن زمینی و هوایی به حجم هفت هزار و ۸۸۰ متر مکعب ساخته و تجهیز و ۵۷ واحد ایستگاه پمپاژ هم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون شرکت آب و فاضلاب روستائی مازندران ۲۳۸ طرح آبرسانی را به بهره برداری برساند ، افزود : برای اجرا شدن این طرح ها ۲ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال هزینه شده است .

عبدالهی تعداد خانوارهای بهره مند روستائی از این طرح های آبرسانی را ۶۴۶ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۹۰ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستائی مازندران توضیح داد : برای اجرای این پروژه ها سه هزار و ۳۸۸ کیلومتر  خط انتقال و شبکه توزیع و مخازن زمینی و هوایی به حجم ۸۰ هزار و ۹۵۰ متر مربع ایجاد شد و علاوه بر این ۹۰ حلقه چاه عمیق هم حفطپر و تجهیز و ۸۰ دهنه چشمه بهسازی شد.

وی احداث ۲۱۲ واحد ایستگاه پمپاژ ، خرید و کار گذاشتن ۵۵ دستگاه دیزل ژنراتور برای موارد بحرانی ، تهیه و نصب ۱۷ دستگاه و اصلاح و بازسازی یکهزار و ۳۴۹ کیلومتر شبکه آبرسانی را از دیگر اقدامات انجام شده در اجرای این طرح ها برشمرد.

عبدالهی جمعیت روستائی استان مازندران را یک میلیون و ۳۰۵ نفر اعلام کرد و گفت که تقریبا نیم میلیون نفر از جمعیت در روستاها از نعمت آبرسانی برخوردار شده اند.

با حضور وزیر نیرو ، معاون عمرانی استاندار مازندران ، مسئولین استانی و شهرستانی طرح آبرسانی به ۵۶ روستا و شهر سرخرود با جمعیت تحت پوشش ۵۲ هزار نفر آغاز شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.