پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۰۰هزار تن برنج پرمحصول در انبارهای مازندران ماند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، منصورعلی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تولیدات مازندران در بخش کشاورزی در سالی که گذشت بیش از یک میلیون تن برنج،  ۳میلیون تن مرکبات و ۳۰درصد شیلات و سایر موضوع مهمی است که مسؤولان استان باید به آن بپردازند.

 وی افزود: نکته مهم اینکه باید با این میزان تولید تاثیرگذار باشیم تا تولیدکننده سرنوشت کار خود را بداند. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث برنج با دستور و نگاه دولت و نظر کارشناسان بهره‌وری را بالا بردیم که باتوجه به این مهم استان مازندران باید در تصمیم‌گیری بازار تاثیرگذار باشد که متاسفانه نیست و حتی در کارشناسی قیمت‌ها نیز کمتر تاثیرگذار است. 

زارعی با اعلام اینکه بیش از ۴۰۰هزار تن برنج پرمحصول در انبارهای استان مازندران مانده است، تصریح کرد: دلیلش این است که دولت بیش از نیاز نسبت به  واردات اقدام کرده؛ درحالی‌که اگر دولت سیاست‌های تعرفه‌ای اعمال می‌کرد این اتفاق نمی‌افتاد. 

وی با تاکید بر اینکه ما باید به‌عنوان عامل اصلی تولید در بحث محصولات موثر باشیم، اظهار کرد: در حوزه مرکبات مقرر شد دولت زمینه برای عرضه محصول را فراهم کند ولی از کشاورز نخریدند و برخی باغداران نیز متضرر شدند؛ البته الان بحث صادرات راه افتاد که شنیده شده جلوی صادرات نیز گرفته شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طیور ایجاد ثبات اقتصادی به‌گونه‌ای باشد تولیدکننده ناامید نباشد، تصریح کرد: اگر در بحث تولیدات مرغ مقام نخست داریم باید تولیدکننده سود متعارف داشته باشند و هم مصرف‌کننده محصول با قیمت مناسب در اختیارش قرار گیرد. 

زارعی با طرح این سوال که چرا در سیاست‌های بازار با مشکلات مواجه هستیم، گفت: یکی از دلایلش این است تولیدکننده را کنار بازار دخیل می‌کنیم و همچنین باید سود مشخص باشد و دولت هم سیاست‌های صادراتی خود را تنظیم کند. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.