پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۹ کارگاه تولید ماسک در بهشهر راه اندازی شده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن پورقربان عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به تشریح اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان بهشهر پرداخت وگفت: بعد از شیوع ویروس کرونا، قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان بلافاصله با حضور معاونت‌های ستادی و فرماندهان حوزه‌های مقاومت تشکیل شد.

فرمانده سپاه شهرستان بهشهر به تعامل و هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: جلساتی با مجموعه مدیریت شبکه بهداشت و درمان و برنامه ریزی برای کمک‌های اولیه و چه کارهایی برای مقابله با کرونا می‌توان انجام داد، تشکیل شد؛ که در مرحله اول برای تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی، اصحاب رسانه را با شبکه بهداشت هماهنگ کردیم.

پورقربان در ادامه به برنامه ریزی‌های ستاد مبارزه با کرونا در فرمانداری شهرستان اشاره و اضافه کرد: با توجه به هماهنگی و همکاری با نهادها وادارات برای مقابله با کرونا گروه ۵ گانه ناظرین سلامت، سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و مراقبان سلامت تشکیل شد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر با اعلام اینکه ۹۰۰ نفر از بسیجیان برای نظارت و سرکشی در بازار و مقابله با گرانفروشی و احتکار، و نیز رصد بهداشتی در پمپ بنزین‌ها و نانوانایی‌ها بکار گیری شدند، افزود: ۶۰۰ نفر دیگر از بسیجیان هم برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی درمبادی ورودی و خروجی شهری و روستایی با ناجا همکار می‌کنند.

غربال کرونایی ۱۰۰ درصد مردم بهشهر توسط جهادگران بسیجی

پور قربان در بخش دیگری از سخنان خود از غربالگری ۱۰۰% شهروندان بهشهر توسط جهادگران بسیجی باهمکاری بسیج جامعه پزشکی و با نظارت شبکه بهداشت شهرستان خبر داد و اعلام کرد: با بکارگیری ۳ هزار ۱۸۰ جهادگر سلامت، ۳۹ هزار ۸۴۱ خانوار بهشهری غربالگری کرونا شدند که از این تعداد ۸۷۹ نفر مشکوک به کرونا بودند و به مراکز درمانی معرفی شدند.

فرمانده سپاه بهشهر از ضدعفونی محلات شهری و روستایی هم خبر داد و افزود: ۱۱ هزار ۵۰۰ مدافع سلامت برای ضدعفونی معابر و محلات شهری و روستایی بکارگیری شدند که با همکاری شهرداری‌های سه گانه خلیل شهر، رستم کلاً و بهشهر، هر روز در دو شیفت صبح و بعدازظهر محلات و اماکن پرتردد گندزدایی می‌شود و این کار تداوم دارد.

برگزاری سومین مرحله رزمایش دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان

پورقربان در همین رابطه از برگزاری سومین مرحله رزمایش دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان خبر داد و اضافه کرد: دو مرحله رزمایش بزرگ دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان و ادارت برای گندزدایی محلات شهری و روستایی انجام شده بود

پورقربان در ادامه با اشاره به اعزام جهادگران بسیجی به مراکز درمانی بیان کرد: برای کمک به کادر درمانی نیروهای داوطلب شامل کمک پرستار، کمک بهیار، انتظامات و حراست و همچنین نیروهای تخصصی بسیجی به بیمارستان خاتم الانبیا شهرستان اعزام شدند.

تولید و توزیع ۱۲۵ هزار ماسک و گان بیمارستانی بین جامعه هدف

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود از تولید و توزیع ۱۱۰ هزار ماسک بهداشتی، ۱۵ هزار گان بیمارستانی و ۱۰ هزار دستکش بین کادر درمانی، ادارت، دستگاه‌های اجرایی و مردم نیازمند خبر داد و خاطرنشان کرد: روزانه ۵ هزار ماسک بهداشتی و ۸۰۰ گان بیمارستانی توسط ۲۲۰ خواهر خیاط بسیجی در شهرستان تولید می‌شود.

پورقربان با اشاره به اینکه گان‌های بیمارستانی در مراکز درمانی و بین خانواده‌هایی که بیماران کرونایی دارند توزیع شد، گفت: روزانه ۲۵۰ گان بیمارستانی هم تحویل بیمارستان خاتم الانبیا که بیمارستان پایلوت کرونایی در شرق استان می‌باشد، تحویل می‌دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر با بیان اینکه با تولید ماسک و گان بیمارستانی نیاز ۵ گانه بیمارستان‌های شهرستان را برطرف می‌کنیم و به بیماران کرونایی هم خدمات می‌دهیم، یادآور شد: سپاه به صورت روزانه برای برطرف کردن نیاز کادر درمانی مشغول به فعالیت است که در این راستا روزانه ۳۰۰ شیلد محافظتی تولید و تحویل کادر درمانی بیمارستان خاتم الانبیا می‌دهد.

فعالیت ۳۹ کارگاه تولید ماسک

پورقربان از فعال بودن ۳۹ کارگاه تولید ماسک بهداشتی در سطح شهرستان هم گفت و بیان کرد: همه تولیدات کارگاه‌های تولید ماسک و گان بیمارستانی به مجموعه مصلای بهشهر که بسیج جامعه زنان و مجمع خیرین درآنجا مستقر بوده، انتقال می‌یابد تا بصورت تجمیعی تحویل مرکز بهداشت و درمان برای استریل شدن قرار گرفته و بین جامعه هدف توزیع شود لذا تا پایان کرونا هم این روند ادامه دارد.

فرمانده سپاه بهشهر ضمن قدردانی از مجمع خیرین که برای تولید ماسک و گان بیمارستانی و برطرف کردن نیاز کادردرمانی آستین همت بالا زدند، یادآور شد: سپاه بهشهر با تولیدی پوشاک ژینکو تا ۲۰ فروردین هماهنگ کرد و ۲۵ خواهر خیاط بسیجی هم در کارگاه مستقر شدند تا تسریعی برای برطرف کردن نیازهای کادردرمانی بیمارستان خاتم الانبیا به ماسک و گان بیمارستانی صورت بگیرد..

اهدای ۴۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به خانوارهای کم برخوردار

پورقربان در ادامه با اشاره به اینکه برخی خانوارها در شرایط کرونایی دچار آسیب شدند، خبر از اهدای ۴ هزار و ۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر داد و گفت: با همکاری شهرداری و بسیج ادارات بسته‌های بهداشتی و حمایتی تهیه و به دست اقشار آسیب پذیر رسید.

فرمانده سپاه بهشهر در همین رابطه توضیح داد: با کمک مجمع خیرین سپاه شهرستان هم شناسایی خانه به خانه افرادی که در وضعیت کرونا در کسب رزق و روزی حلال دچار آسیب شدند، انجام شد و ۴۰۰ خانوار شناسایی و بسته‌های حمایتی و بهداشتی هم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

پورقربان با اشاره به اینکه از مأموریت‌های گروه‌های جادی بسیج تأمین مایحتاج خانواده‌های نیازمندان است، خاطرنشان کرد: جهادگر بسیجی علاوه بر رصد و پایش بهداشتی نانوایی‌ها، به خانوادهایی که در تأمین مایحتاج دچار مشکل هستند، هم کمک می‌کنند و اقلام ضروری را تهیه و تحویل آن‌ها می‌دهند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر از کشف کارگاه تولید مواد ضدعفونی غیراستاندار توسط ناظرین سلامت هم خبر داد و گفت: با دستور دادستانی این کارگاه پلمب شد همچنین انبار احتکار لوازم بهداشتی هم کشف و تحویل مراجع قضائی قرار گرفت.

فعالیت ۱۰ طلبه جهادی برادر و خواهر برای غسل و تدفین اموات کرونایی

پورقربان در سخنان پایانی خود با اشاره به بکارگیری ۱۰ طلبه جهادی برادر و خواهر برای غسل و تدفین اموات کرونایی تاکید کرد: باتوجه به استفتای رهبر معظم انقلاب درباره دفن اموات کرونایی، و تشکیل قرارگاه موسی بن جعفر (ع) در استان، طلبه‌های جهادی بهشهر با مدیریت ونظارت امام جمعه، و مشخص شدن محل تغسیل اموات، کار کفن و دفن متوفیان را انجام می‌دهند و سپاه هم امکانات و تجهیزات آن‌ها را تأمین می‌کند.

فرمانده سپاه بهشهر به رسالت سپاه اشاره و تصریح کرد: سپاه همواره خادم و نوکر مردم است و تا پای جان همراه و همگام با کادر درمانی برای برطرف کردن نیازهای پزشکی و مهار کرونا همچنان ایستاده است.

پورقربان ضمن قدردانی از فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا و اعضای این قرارگاه یادآور شد: ان شاء الله بتوانیم با همت جمعی و وحدتی که امروز بین مردم، نهادها و ادارات بوجود آمده، کرونا را شکست دهیم.

کد خبر 4892193
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.