پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۸ درصد ورزشکاران مازندران زن هستند/ سرانه ۱.۲ متری ورزشی

0

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب حسین زادگان صبح پنجشنبه در نشست معاون توسعه ورزش قهرمانی با رؤسای هیئت‌های ورزشی استان در ساری با بیان اینکه از ظرفیت ورزشی برای اشتغال جوانان می‌توان بهره برد گفت: وجود دانشکده و دانشسراهای تربیت بدنی نشان می‌دهد که گرایش به تحصیل به ورزش می‌تواند آیتم خوبی برای اشتغال باشد.

وی درباره ورزش بانوان مازندران گفت: بانوان استان همپای مردان در حوزه ورزش خوش درخشیدند و نواب رؤسای ورزش استان باتجربه و با روحیه جهادی در حال فعالیت هستند.

حسین زادگان عنوان کرد: پارسال ورزش بانوان استان موفق عمل کرده است واز مجموع ۱۶۹ هزار و ۳۱۶ ورزشکار سازمان یافته ۶۲ درصد مردان و ۳۸ درصد زنان هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران یادآور شد: هیئت کشتی در سال قبل با بیشترین مدال و هیئت فوتبال به عنوان بهترین و اثرگذارترین هیئت معرفی شدند و بسیاری از ستارگان فوتبال کشور از مازندران هستند.

وی گفت: مازندران در ۳۲ رشته از جمله فوتبال و کشتی با استعداد است و پتانسیل بالایی دارد.

حسین زادگان یادآور شد: مازندران به رغم آنکه جزو پنج استان برتر در حوزه ورزش کشور محسوب می‌شود سرانه ورزشی طبق چشم انداز برنامه پنجم ۱.۲ درصد است و این میزان متناسب با وسعت استان نیست.

وی سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت‌های ورزشی را امری مهم دانست و گفت: مازندران استعدادهای فراوانی در زمینه ورزش دارد و لازم است سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

حسین زادگان توجه به ورزش و زیرساخت‌های ورزشی را اولویت مهم در استان مازندران بیان کرد و گفت: بیش از ۷۰۰ هزار نفر جوان در مازندران زندگی می‌کنند و لازم است زیرساخت‌های ورزشی استان تقویت شود.

وی شمار هیئت‌های ورزشی فعال را ۴۰ هیئت برشمرد و گفت: ۳۲ رشته ورزشی قابلیت آن را دارند که خود را در تراز یک تا ۱۰ رشته‌های برتر کشور جای دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.