پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۵ واحد صنعتی شرق مازندران به چرخه تولید بازگشتند

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری در بهشهر گفت: در سال گذشته و امسال ۳۵و احد از واحدهای صنعتی و تولیدی شرق که راکد و یا در تملیک بانک بودند به مدار تولید برگشتند.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: اکنون ۷۲و احد صنعتی در بهشهر، نکا و گلوگاه راکد و تعطیل هستند که باید تا پایان امسال باید به مدار تولید بازگردند و از واحدهای تملیکی شرق مازندران هفت واحد در تملیک بانک است که مکلف شدند از تملیک خارج شوند.

وی وجود کارخانه سیمان، نیروگاه نکا، بندر امیرآباد و ساوانا را از ظرفیت‌های مهم اقتصادی شرق مازندران دانست و گفت: شهرک صنعتی هزار هکتاری، شهرک گلخانه‌ای ۵۵ هکتاری، پتروشیمی بهشهر با ۳۸۰ میلیارد دلار اعتبار از دیگر ظرفیت‌های اشتغال منطقه است.

خیریان پور ادامه داد: توسعه دامپروری از دیگر ظرفیت‌های شرق مازندران است که براساس انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان برای دامپروری شیری ۱۰ هزار راسی، پرواربندی ۵ هزار راسی و کشت گلخانه با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برنامه ریزی شد.

وی گفت: احیای آب بندان و زراعت چوب، ایجاد اسکله چندمنظوره، اصلاح نژاد دام و اقتصاد دانش بنیان، گیاهان دارویی و گلخانه‌ای در شرق مازندران به عنوان نقاط قوت منطقه است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به امسال پروژه‌های با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی باید تکمیل شود، گفت: هم اکنون ۲۸ عنوان پروژه با ۴ هزار ۲۴۸ میلیارد تومان اعتبار در استان داریم که تا پایان سال افتتاح می‌شود.

کد خبر 5003939
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.