پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۵ درصد مدارس مازندران دارای تراکم کم هستند

0

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کمرئی عصر سه شنبه در جلسه معاونین متوسطه شهرستان‌ها و مناطق بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: در سال تحصیلی حاضر با توجه به شرایطی که بیماری کرونا برای ما ایجاد کرده است، ضروری است تا با توانمند سازی معلمان خود از این ظرفیت نهایت استفاده را بکنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک مدیر توانمند، افزود: یک مدیر توانمند باید دارای یک مدیریت راهبردی باشد که این مهم خود مستلزم داشتن تفکر استراتژیک و بداهه و همچنین نگاه آینده پژوهانه است. در شرایط حال حاضر مدیری می‌تواند بر مشکلات پیشروی خود فائق آید که این توانمندی‌ها را کسب کرده باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شرایط حال حاضر ما ۳ سناریو را برای سال تحصیلی در پیش رو داریم، خاطر نشان کرد: در وضعیت‌های سفید و قرمز به طور کامل روش تعلیم وتربیت در مدارس مشخص شده است. حتی در وضعیت سفید از ظرفیت ایجاد شده توسط شبکه‌های مجازی از جمله شاد استفاده می‌شود. اما وضعیت زرد کمی دشوار بوده و نیازمند تدبیری خاص است.

کمرئی با اشاره به روش آموزش و تربیت در وضعیت زرد، افزود: در این شرایط سه عامل می‌تواند بر بازگشایی مدارس تأثیرگذار باشد که این عوامل عبارت از تراکم در محیط، تراکم در کلاس، تراکم در کارگاه‌ها است.

معاون وزیر همچنین با اشاره به بررسی این عوامل، افزود: با توجه به اینکه ۳۵ درصد از مدرسه‌های استان دارای تراکم زیر ۳۵ نفر در کلاس است. می‌توانند مدیران مدارس کلاس‌ها را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی کنند و آموزش با تاکید بر روش حضوری خواهد بود.

کمرئی با تاکید بر اینکه بهداشت و سلامت و ایمنی دانش آموزان برای ما مهم است، تصریح کرد: تا زمانی که سلامت و ایمنی دانش آموزان و امر یادگیری و تربیت تزاحمی با هم نداشته باشد می‌توانیم آموزش را به صورت حضوری ادامه دهیم.

وی با تاکید بر تداوم آموزش و تربیت دانش آموزان، افزود: شکاف در این مهم می‌تواند صدمات جدی به نسل آینده بزند، به خصوص در پایه ابتدایی که باید خانواده‌ها در امر آموزش ورود پیدا کرده و همراه معلمان باشند.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش‌های آموزش و پرورش در دوران کرونا، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در کنار پرستاران، در مقابل تقاضای مردم، که همان آموزش و تعلیم فرزندان بود، به خوبی به ایفای نقش پرداخت و از هیچ کوششی دریغ نکرد. و اوج این تلاش را می‌توان به راه‌اندازی شبکه شاد در کمتر از یک ماه اشاره کرد که حتی در آن زمان هم قابل رقابت با سایر برنامه‌های کاربردی در امر آموزش بود.

وی با اشاره به اینکه هوشمندی در بازگشایی و آموزش حضوری دانش آموزان نیست بلکه در کیفیت آموزش است، اظهار کرد: برای رسیدن به کیفیت مناسب در این زمینه نیاز به آموزش به موقع و صحیح معلمان داریم که این مهم در حال اجرا و در حال پیگیری است.

کد خبر 5002188
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.