پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۵۰ واحد مسکونی سیل زده در مازندران نوسازی شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدحسین بابایی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحیه خانه‌های محروم روستاهای بخش مرکزی نکا اظهار کرد: در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم بسیجیان پروژه‌های بسیار زیادی را در اختیار گرفتند و این بار نیز مصمم‌تر از سابق برای خانه دار شدن خانواده‌های محروم، اشتغال روستایی، پروژه‌های عمرانی درون روستایی پای کارآمدند.

وی افزود: به رغم هزار و ۸۰۰ پروژه مصوب بسیج سازندگی، خوشبختانه بیش از دو هزار پروژه اعم از بیمارستان، پل‌های روستایی، دیواره‌های حفاظتی، غسالخانه، راه‌های روستایی و… اجرایی و به سرانجام رسید.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به همت سپاه در احداث خانه‌های سیل زدگان تصریح کرد: بسیج سازندگی مازندران سال گذشته به کمک مردم و خیرین ۸۸ باب مسکن را با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال برای سیل زدگان استان احداث کرد.

به گفته سردار بابایی از ۲۷۳ واحد مسکونی تعمیری که در سیل سال گذشته آسیب دیدند تمامی واحدها با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال بهسازی شدند و همچنین از ۴۹۳ باب نوسازی استان تاکنون ۳۵۰ واحد مسکونی سیل زدگان نوسازی شد.

این مسئول با اشاره به عقب ماندگی روستاهای بالادست نکا متذکر شد: روستاهای بالادست شهرستان نکا به دلیل نبود امکانات ضروری ازبرخی عقب ماندگی‌ها رنج می‌برد که به مراتب این مشکلات در روستاهای پایین دست کمتر است لذا بسیج همچنین سابق با مشارکت مردم درصدد است این عقب ماندگی‌ها را رفع کند.

وی ضمن اشاره به توزیع ۱۰۱ هزار بسته معیشتی بیان کرد: در رزمایش همدلی و کمک مومنانه ۱۰۱ هزار بسته معیشتی توسط توسط مردم جمع آوری و در بین خانواده‌های نیازمند و محروم توزیع شد همچنین در مرحله دوم رزمایش همدلی و کمک مومنانه یک پنجم توسط سپاه و چهار پنجم دیگر توسط مردم صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، ۶ باب خانه محروم در روستاهای گلورد بزرگ، للرد و لاکتراش با حضور فرمانده سپاه کربلای مازندران، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره بهرداری رسید.

کد خبر 4918401
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.