پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح جامع سیلاب نیاز است

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان ظهر یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران به اولویت‌های استان پس از سیل اشاره کرد و گفت: خسارت‌های بخش کشاورزی از مسائل مهم است زیرا وضعیت استان متفاوت با دیگر مناطق است.

وی با اظهار اینکه بیشترین خسارت وارده ناشی از سیل به بخش کشاورزی بوده افزود: در سیل قبلی نیز حمایت و کمکی از بخش کشاورزی صورت نگرفته است.

حسین زادگان همچنین به خسارت به بخش ابنیه، آبزی پروری، مزارع و باغات گفت: پیشنهاد شده به ازای هر هکتار خسارت پنج میلیون تومان تسهیلات کم بهره داده شود.

استاندار مازندران خواستار افزایش رقم تسهیلات بلاعوض و کم بهره برای حمایت از سیلزدگان شد و گفت: امیدواریم با حمایت دولت و تأمین اعتبار، خسارت‌های بخش‌های مختلف جبران شود.

وی با اظهار اینکه تجاوز به بستر رودخانه‌ها و حریم آن مشکلات را شدت بخشیده است افزود: لازم است برای این بخش اعتبار مناسب درنظر گرفته شود.

استاندار مازندران عنوان کرد: با تأمین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی می‌توان بخشی از مشکلات مربوط به ساماندهی رودخانه‌ها را حل کرد.

وی همچنین با اشاره به تهیه طرح جامع سیلاب در استان گفت: برای اجرایی شدن این طرح بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حسین زادگان بهره گیری از ظرفیت دهیاری‌ها و بخش خصوصی در مواقع بحران گفت: هنوز آمار و اطلاعات جامعی از ظرفیت‌ها و توان بخش خصوصی در این زمنیه نداریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.