پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲ طرح عمرانی و تولیدی در محمودآباد به بهره برداری رسید

0

یکی از این دو طرح افتتاح طرح هادی روستای زردآب بخش سرخرود شهرستان محمودآباد  با اعتباری حدود ۱۸ میلیارد ریال بوده است  که ۱۲ میلیارد ریال آن از طریق مشارکت مردم روستا و ۶ میلیارد ریال آن توسط بنیاد مسکن و شهرسازی تامین اعتبار شد. 

 در این طرح که مدت اجرای آن ۱۰ ماه به طول انجامید حدود۳۰۰ متر مربع از راه  این روستا زیرسازی و ۸۰۰ متر مربع جاده آسفالت شد و حدود ۴۵۰ خانوار در این روستا از این طرح بهره مند شدند.

افتتاح اولین واحد بسته بندی برنج، حبوبات و غلات تمام اتوماتیک در شهرستان محمودآباد  دیگر پروژه ای بود که به بهره برداری رسید.

این واحد در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۳۸ مترمربع و ۵۶۸ مترمربع فضای مسقف با هزینه کلی ۱۵ میلیارد ریال که مبلغ دو میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال آن از محل تسهیلات اشتغال روستایی (سامانه کارا) و مابقی سرمایه گذاری شخصی بوده احداث شد.

 ظرفیت  سالانه این واحد صنعتی سه هزار تن در سال می باشد که  برای ۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

سرمایه گذاری بخش خصوصی راه نجات شهرستان محمودآباد از معضل اقتصادی و بیکاری

سرپرست فرمانداری محمودآباد در حاشیه بهره برداری از این طرح ها افزود: ما باید شاهد افتتاح پروژه های عمرانی و تولیدی در همه ی ایام سال باشیم و نباید پروژه ها فقط به دهه فجر خلاصه شود.

وی به ظرفیت های محمودآباد اشاره کرد و افزود: متاسفانه با وجود ظرفیت های طبیعی و در برداشتن ۳۳ کیلومتر ساحل چهره این شهرستان در قیاس با شهرهای همسایه آن محروم  است و نیاز به توجه و سرمایه گذاری دارد.

 علیرضا شریعت با بیان اینکه شهرستان محمودآباد  اولین شهر ساحلی نزدیک به پایتخت است و از موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است گفت: اگر سرمایه گذاری در این شهرستان انجام شود چهره ی این شهرستان عوض خواهد شد و مشکلات بیکاری و اقتصادی  ریشه کن می شود.

وی همچنین از برطرف شدن مشکل ۲۵ ساله زباله در ساحل محمودآباد ابراز امیدواری کرد و افزود:با برطرف شدن گره های کور چندین ساله این شهرستان ، ما شاهد حضور سرمایه گذاران  در بخش گردشگری در این شهر ساحلی خواهیم بود .

در دهه فجر امسال ۶۰ پروژه  کشاورزی ، عمرانی، خدماتی ، آموزشی و صنعتی با اعتباری حدود ۸۴۰ میلیارد ریال  در شهرستان محمودآباد به بهره برداری می رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.