پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۹ روز بحران گرما و اوج مصرف برق در انتظار مازندران

0

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه تابستان زودرس در مازندران از یک ماه پیش آغاز شده است، گفت: براساس پیش بینی هواشناسی ۲۹ روز بحرانی را در پیش داریم که صرفه جویی در مصرف برق برای جلوگیری از قطعی‌های مکرر الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا مازندران، رضا غفاری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه طبق آخرین تحلیل‌های هواشناسی در ۲۹ روز آینده دمای هوای استان گرم‌تر می‌شود و با توجه به رطوبت هوای استان، مصرف بالای برق را در پیش بینی می‌کنیم، اظهار کرد: در ۲۱ روز از خردادماه بالای ۲۰ هزار مگاوات ساعت انرژی تحویل دادیم در حالی که در خرداد سال گذشته تنها ۶ روز بالای ۲۰ هزار مگاوات ساعت انرژی تحویل داده بودیم.

وی با بیان اینکه دمای احساسی در مازندران به دلیل رطوبت بالا، حدود ۵ درجه بیشتر از دمای هواشناسی است، تصریح کرد: در حدود یک ماه آینده مردم مازندران در اغلب مواقع دمای بالای ۳۶ درجه را باید تحمل کنند در حالی که به ازای هر یک درجه، حدود ۱۷۰ مگاوات افزایش مصرف خواهیم داشت

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: ضروری است در این ایام مردم با مصرف بهینه و مدیریت شده از خاموشی‌های متوالی جلوگیری کنند.

غفاری با بیان اینکه مصرف در پیک شب و روز در مازندران ۱۴۰ مگاوات است، گفت: پیک شب استان نیز به پیک روز مصرف برق در حال نزدیک شدن است که این امر حکایت از عدم مدیریت مشترکین در ساعات شب دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۷۲۶ مشترک در حال استفاده از انرژی برق در مازندران هستند، افزود: از این تعداد ۷۶ درصد مشترکان خانگی، ۴.۹ درصد عمومی، ۵.۱ کشاورزی و هفت دهم درصد هم مشترکان صنعتی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه روستاهای دارای کد بالای ۱۰ خانوار بدون برق در استان نداریم، تصریح کرد: در فصل تابستان بار ۳.۵ برابری به برق استان تحمیل می‌شود زیرا بار پیک پایه ۸۰۰ مگاوات بوده که در فصل تابستان به دو هزار و ۲۲۸ مگاوات می‌رسد.

غفاری در ادامه با اشاره به اینکه تغییر ساعت کار و همچنین اصلاح الگوی مصرف برای کاهش مصرف انرژی در حال اجرایی شدن است، بیان کرد: ساعت کار تابستانی از ۲۵ خرداد در مازندران به اجرا گذاشته شده که بر مبنای آن فعالیت ادارات از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه آغاز و تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه ادامه دارد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح کاهش بار مصرف برق و جلوگیری از خاموشی برای مشترکان خانگی بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت مصرف برق در زمان پیک بار، یادآور شد: الگوی مصرف برای مشترکین خانگی مازندران برای تابستان امسال ۴۰۰ کیلووات در ماه است و مشترکینی که از این میزان عبور کنند تا سقف ۱۶ درصد افزایش بهای برق خواهند داشت.

غفاری خاطرنشان کرد: مشترکینی که کمتر از ۴۰۰ کیلووات مصرف کنند، به ازای هر یک کیلو وات ساعت مصرف کمتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰۰ ریال بخشودگی از مصرف خواهند داشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.