پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۵۱میلیاردتومان سرمایه‌گذاری گردشگری در مازندران به بارنشست

0

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان سرمایه برای ۲۲ پروژه گردشگری سرمایه‌گذاری و به بهره‌برداری رسید.

مهران حسنی افزود : این میزان سرمایه گذاری مربوط به احداث هتل ، هتل آپارتمان ، آژانس مسافرتی ، اقامتگاه بوم گردی ، مجموعه تفریحی و اماکن گردشگری بود.

وی اظهار داشت: با این میزان سرمایه گذاری حدود یک هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد.

معاون گردشگری مازندران همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۶۰ پروانه بهره برداری هتل، متل ، واحد پذیرایی و دیگر مجموعه های گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۲۷۶ میلیارد تومان صادر شده است. 

این درحالی است که بنابر تازه ترین امار در ۹ ماهه امسال ۱۰۸ مورد موافقت اصولی با حجم سرمایه گذاری ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای بخش گردشگری استان صادر شد. 

علاوه بر این امسال تاکنون ۲۲ پروژه گردشگری استان مازندران به میزان ۵۱ میلیارد تومان از تسهیلات دولت برخوردار شدند. 

حسنی همچنین با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در مازندران رو به افزایش است اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که پیش بینی می شود برای گردشگری مازندران خطر آفرین است دپوی سرمایه گذاری و توقف آن پشت در مجوزهای دستگاه های دیگر است .

وی بار دیگر بر استقرار پنجره واحد در مورد مجوزهای پروژه‌های گردشگری تاکید کرد و گفت: نگران این هستیم که در صورت دپو یا طولانی شدن توقف پروژه ها شاهد خروج سرمایه گذاران از مازندران باشیم.

استان مازندران سالانه میزبان حدود ۳۰ میلیون گردشگر و مسافر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.