پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان سلامت مازندران هزینه شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل بیمه سلامت مازندران، اجرای طرح درمان زوجین نابارور و رایگان شدن خدمات کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی را از دیگر خدمات بیمه سلامت استان دانست و گفت: سال گذشته در بیمه سلامت حدود ۶۶۰ میلیارد تومان از مردم حق بیمه دریافت شده است ولی ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه شد.

دکتر حسین جلاهی ۴ آبان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری، اظهار کرد: بیمه سلامت به دهک‌های۶ تا ۹ از ۵۰ تا۸۰ درصد در بحث خدمات درمانی تخفیف می‌دهد و برای دهک ۱۰هزینه را بصورت کامل پرداخت می‌کند که عین عدالت است.

وی افزود: دهک ۱۰ جامعه سالانه مبلغ ۲ میلیون تومان  به بیمه سلامت جهت ارائه خدمات درمانی پرداخت می‌کنند  که این یک خدمت مطلوب از بیمه سلامت است .

جلاهی با اشاره به اینکه در مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر از سال ۱۴۰۱ با کمک استانداری، فرمانداری و دهیاری‌ها بیش از ۱۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: اجرای طرح بیمه بیماران قبل از  ترخیص در مازندران اجرایی شده است و جهت دسترسی آسان مردم حدود ۵۹ بیمارستان، داروخانه و رادیولوژی‌ها با بیمه سلامت قرارداد دارند.

وی افزود: همچنین جهت تسهیل در دسترسی بیمه شدگان با ۵۴ پیشخوان دولت عقد قرارداد صورت گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: طرح نظام ارجاع در روستا و شهر که بسیار ارزشمند است و سطح‌بندی خدمات را نشان می‌دهد؛ در بخش بستری بیمار و درمان سرپایی اجرایی شده است .

وی گفت: بیش از ۹۸ درصد نسخه نویسی‌های زیر مجموعه بیمه سلامت الکترونیکی است و در استان مازندران بیش از ۳۷۰ هزار نسخه در ماه تجویز می‌شود.

جلاهی از اجرای طرح درمان بیماران معتاد و عقد قرارداد با ۷۸ مراکز ارائه دهنده خدمات به این افراد، اشاره کرد و گفت: ۱۸۳۲ اقلام دارویی تحت پوشش بیمه پایه است که از این تعداد ۳۰۰ قلم دارو در طرح دارویاری قرار دارد.

وی اجرای طرح درمان زوجین نابارور و رایگان شدن خدمات کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی را از دیگر خدمات بیمه سلامت استان مازندران دانست و افزود: سال گذشته در بیمه سلامت حدود ۶۶۰ میلیارد تومان از مردم حق بیمه دریافت شده است ولی ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان هزینه شد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.