پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۱۰۰ میلیارد ظرف سه سال برای آزادراه تهران – شمال هزینه شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح ٧ کیلومتر از پروژه چهار خطه کردن محور هراز اظهار کرد: در سه سال اخیر هر سال ۷۰۰ میلیارد تومان برای آزادراه تهران شمال هزینه شده است و با برنامه‌های منسجم رفع گلوگاه‌های ترافیکی شمالی را هدف گذاری کرده بودیم که امروز این برنامه‌ها در کلیه محورهای شمالی اجرایی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه محور سوادکوه به طول ۱۸۰ کیلومتر در دولت تدبیر و امید چهار خطه شد که فقط محدوده پل سفید مانده است، افزود: محدوده شهر پل سفید یک پل ماند که حداکثر طی دو سال به بهره برداری می‌رسد.

خادمی با اشاره به اینکه پروژه چهار خطه کردن محور هراز بسیار بزرگ است که فقط ۱۷ تونل دارد و بقیه نیز مناطق کوهستانی و احتیاج به دیوار سازی و پل دارد، افزود: این پروژه بسیار خاص است و حجم ریالی زیادی می‌خواهد.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر هر سال ٧۰۰ میلیارد تومان برای آزادراه تهران – شمال هزینه کردیم، افزود: محور الموت – تنکابن در حال اجرا است که سالی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

خادمی با اشاره به اینکه در سال جاری هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای محورهای شمالی هزینه شد، گفت: از ۱۲۷ کیلومتر محور قزوین – رشت حدود ۱۱ کیلومتر مشکل دارد که تا سه سال دیگر به بهره برداری می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.