پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۰ فقره کلاهبرداری با فروش سوالات تقلبی کنکور

0

فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری فردی که با وعده فروش سوالات امتحانی کنکور در فضای مجازی از 20 نفر کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سردار سید محمود میرفیضی  درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی انتشار متن های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر فروش سوالات امتحانی کنکور، موضوع در دستور کار پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی کانال ها و محل فعالیت متهم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شدند.

فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد : در ادامه بررسی های به عمل آمده و کارشناسی های انجام شده، متهم که با وعده فروش سوالات امتحانی مبالغی در حدود 30 الی 50 میلیون ریال به صورت ارز دیجیتال (کدووچر) از مال باختگان دریافت می کرد، شناسایی شد.

 سردار میرفیضی افزود: پس از هماهنگی های قضایی متهم که ساکن یکی از شهرستان های این استان بود در عملیاتی غافگیرانه دستگیر شد.  

وی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 20 فقره کلاهبرداری از شهروندان با این روش اعتراف کرد، یادآور شد: پس از دریافت وجه مورد نظر سوالات امتحانی کنکور سال های گذشته را به صورت رمز شده یک روز قبل از برگزاری آزمون برای آنان ارسال می کرد.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: متهم که با فریب مال باختگان در مجموع 160 میلیون ریال از آنان کلاهبرداری کرده است، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار میرفیضی با بیان اینکه امروزه بسیاری از کانال های تبلیغاتی که در فضای مجازی وجود دارد در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است به شهروندان، کاربران و مخاطبان فضای مجازی، توصیه کرد: صرفا به لحاظ درج آگهی های مختلف از سوی افراد در فضای مجازی به آن ها اعتماد نکرده و قبل از انجام هرگونه معامله و پرداخت وجهی از صلاحیت آنان مطمئن شوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.