پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۰۶ واحد تولیدی سال قبل در مازندران بهره برداری شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسینقلی قوانلو ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه رونق تولید با بیان اینکه تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان مازندران تا پایان سال ۹۸ به دو هزار و ۵۷۹ واحد رسیده است، افزود: سرمایه گذاری پیش بینی شده در این واحدهای صنعتی بیش از ۱۲۹ هزار میلیارد ریال بوده است، از رتبه هشتم استان مازندران در صدور پروانه بهره برداری در سطح کشور خبر داد.

وی اشتغال مستقیم این واحدهای صنعتی را بیش از ۱۰۱ هزار و ۷۴۴ نفر اعلام کرد و گفت: در سال ۹۸ تعداد ۲۰۶ پروانه بهره برداری در مازندران صادر شده که نسبت به سال ۹۷ از افزایش ۱۴۵ درصدی در میزان سرمایه گذاری برخوردار بوده است.

وی گفت: تعداد جوازهای تأسیس صادر شده در استان مازندران تا پایان سال گذشته سه هزار و ۸۷ واحد و با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۵۱ هزار میلیارد ریال بوده که رتبه استان مازندران به لحاظ این شاخص در سطح کشور ششم است.

قوانلو در ادامه با مقایسه تعداد جواز تأسیس صادر شده در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ عنوان داشت: در سال ۹۸ تعداد ۸۰۵ فقره جواز تأسیس جدید صادر شده که نسبت به سال ۹۷ از افزایش ۱۴ درصدی برخوردار بوده است واین افزایش صدور جواز تأسیس نوید دهنده رشد صنعت در سال جاری و سال‌های آینده به لحاظ راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی جدید در استان مازندران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان یادآور شد: وضعیت پروانه‌های بهره برداری صادر شده به ترتیب شامل حوزه فلزات اساسی و ماشین آلات، غذایی، کانی غیر فلزی، سلولزی، شیمیایی، نساجی، برق و الکترونیک و سایر خدمات مهندسی و پشتیبانی است.

کد خبر 4916857
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.