پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۰۴ کارگاه آموزشی مقابله با اعتیاد برای دانشجویان برگزار شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مظفری ظهر یکشنبه در حاشیه برنامه کلاس آموزشی مقابله با اعتیاد در ساری، شعار سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر را دانش بیشتر و مراقبت بهتر اعلام کرد و گفت: در راستای طرح یاریگران زندگی مهمترین سیاست و برنامه در حوزه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر موضوع ارتقا دانش و آگاهی اقشار مختلف برای پیشگیری از مواد مخدر است.

مظفری تاکید کرد: مطمئناً آگاهی و دانش لازم و شناخت مضرات و خطرات و آثار زیانبار مواد مخدر موجب مراقبت بهتر و بیشتر از بلایای این ماده افیونی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به شعر توانا بود هر که دانا بود افزود: دانایی زمینه ساز توانایی است و اگر جامعه و اقشار مختلف آموزش‌های لازم را ببیند و مهارت‌های زندگی را بیاموزند و از این اطلاعات و آگاهی‌ها در مسیر زندگی استفاده کنند کمتر دچار آسیب خواهند شد.

وی گفت: در روزشمار هفته مبارزه با مواد مخدر نیز به مقوله ارتقای فرهنگ عمومی، پژوهش محوری و تقویت برنامه‌های کاهش تقاضای مواد مخدر اشاره شده است که تحقق این برنامه‌ها نیز به دانش و آگاهی بیشتر نیازمند است.

مظفری در پایان ۸۳ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت آموزش مهارت‌های زندگی برای خانواده‌ها، ۲۱۶ هزار و ۶۵۳ نفر ساعت آموزش مهارت‌های زندگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد برای دانش آموزان، برگزاری ۲۰۴ کارگاه آموزشی برای شش هزار و ۱۲۰ دانشجو، آموزش ۴۶ هزار نفر ساعت برای زندانیان و خانواده‌های آنان، آموزش ۴۲ هزار نفر در محیط کارگری و آموزش پیشگیری از اعتیاد برای دهیاران و اعضای شوراهای ۱۱ شهرستان را به عنوان مهمترین اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته در سال ۹۸ در حوزه ارتقا دانش و آگاهی آحاد جامعه برای پیشگیری و مراقبت بیشتر در مقابل آثار سو مصرف مواد مخدر اعلام کرد.

کد خبر 4954529
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.