پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۰۰ کارگاه غیرمجاز نصب سی ان جی خودرو در مازندران شناسایی شد

0

عباس دهقان قادیکلایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده این تعداد کارگاه های غیرمجاز برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح استان ارسال شد ضمن اینکه فهرست کامل این کارگاه ها هم در اختیار اتاق اصناف و استانداری مازندران قرار گرفت.

وی گفت: پس از بررسی این کارگاه ها مشخص شد صاحبان انها نسبت به نصب قطعات کهنه و بعضا منقضی شده اقدام می کنند که عملی نه تنها خلاف قانون است بلکه احتمال بروز خطر برای سرنشین خودروها وجود دارد.

مدیر و نماینده اتحادیه سوخت جایگزین و خدمات وابسته کشور در مازندران اظهار داشت: طبیعتا این دسته از رانندگان که بدون اطلاع از عواقب کار اقدام به دوگانه سوز کردن خودروهای خود در کارگاه های غیر مجاز می کنند در آینده برای سوخت گیری ، دریافت گواهی سلامت و نیز معاینه فنی دچار مشکل خواهند شد.

در پی اجرای طرح اصلاح و  سهمیه بندی بنزین در بیست و چهارم آبان ماه امسال تاکنون شمار زیادی از رانندگان خودروها بویژه خودروهای شخصی مسافربری برای رهایی از مشکلات ناشی از افزایش قیمت بنزین ، به دلیل پائین بودن قیمت تجهیزات سی ان جی در این کارگاه ها اقدام به نصب سیستم سی ان جی (گاز طبیعی فشرده ) یا ال پی چی (گاز مایع ) می کنند.

 بررسی ها نشان داده که صاحبان این کارگاه ها وجوهی که بابت نصب این تجهیزات روی خودروها دریافت می کنند حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پائین تر از کارگاه های سی ان جی مجاز است به عنوان مثال اگر هزینه نصب و دستمزد سیستم سی ان جی روی خودروی سواری پژو در کارگاه های مجاز حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد در کارگاه های غیرمجازی این رقم حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان است .

مدیر و نماینده اتحادیه سوخت جایگزین و خدمات وابسته کشور در مازندران به متقاضیان نصب تجهیزات سی ان جی در خودروهای بنزین سوز توصیه کرد از مراجعه به این کارگاه های پرهیز کنند و در صورت ممکن از طریق سامانه اطلاعات جامع خودروهای گاز سوز کشور نام نویسی کنند.

دهقان قادیکلایی ابراز امیدواری کرد که برابر قول های داده شده حداکثر ظرف هفته اینده تجهیزات سی ان جی به اندازه مورد نیاز با تعرفه دولتی در اختیار حدود ۲۰ کارگاه مجاز سی ان جی  درمازندران  قرار می گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.