پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۰۰ هزار دُز واکسن وارداتی اخیر سهم مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قاسم اویس از سهم ۲۰۰ هزار دزی مازندران از محموله اخیر واکسن وارداتی به کشور خبر داد و  اظهار کرد: تاکنون یک میلیون ۲۸۰ هزار دُز واکسن برای کنترل بیماری کرونا در مازندران تزریق شد.

وی افزود: از این تعداد، ۸۴۰ هزار دُز مربوط به دُز اولی، معادل ۴۱ درصد جمعیت استان و ۴۴۰ هزار دُز دومی معادل ۳۱ درصد جمعیت مازندران، واکسن دُز اول و دوم را دریافت کردند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در صورت ورود واکسن تا فردا به استان، از شنبه تزریق واکسن آغاز خواهد شد که عموما واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا خواهد بود.

اویس با اشاره به اینکه واکسن اسپوتنیک‌وی در حال حاضر وجود ندارد، گفت: منتظر هستیم تا روز‌های آتی این واکسن تامین شود که به محض تامین توزیع استانی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سویه‌های جدید هنوز در کشور و استان مشاهده نشده است، افزود: همچنان بر استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی شستشوی دست‌ها و تهویه عمومی به‌عنوان راهکار اصلی برای پیشگیری و کنترل بیماری توصیه می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به نگرانی ایجاد شده درباره اینکه مردم فکر می‌کنند وقتی واکسن زدند این بیماری تمام شد، یادآور شد: تا رسیدن به هدف‌گذاری (کنترل بیماری) باید بیش از ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند و باید کماکان رعایت پروتکل‌ها با شدت بیشتری صورت گیرد.

اویس با اشاره به کاهش شیوع و ثبت موارد سرپایی و بستری در استان، گفت: در ۳ هفته آینده موارد فوتی هم کاهش پیدا کند، اما در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی احتمال تجربه پیک جدید دور از ذهن نیست.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.