پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۰۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد تنکابن زن سرپرست هستند

0

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر سیدی صبح دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبیین اهداف این نهاد مردمی برای رفع محرومیت‌ها و خدمات معیشتی و توانمندی و خودکفا کردن نیازمندان گفت: شهرستان تنکابن دارا ی ۴ هزار و ۷۴ هزار خانوار مددجو بوده که ۲ هزار و ۱۳۱ خانوار آن زن سرپرست هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از مدد جو ها سالمند هستند، افزود: ۵۹ دانشجو، ۲۶۲ دانش آموز تحت حمایت این نهاد بوده و ۱۴۹ نفر ایتام و ۸۲ نفر فرزندان طرح محسنین هستند.

سیدی با بیان اینکه ۲۰۵ نفر بیمار صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد تنکابن قرار دارند، اضافه کرد: تمامی مددجوهای این نهاد از حمایت بیمه برخوردار بوده و ۱۶۸ نفر هم تحت بیمه تأمین اجتماعی هستند.

رئیس کمیته امداد امام (ره) تنکابن، هدایا و عنایت مقام معظم رهبری، کمک‌های دولت، مردمی و مؤسسات و سازمان‌ها، دریافت صدقات و حاصل از مجتمع اقتصادی کمیته امداد را از جمله منابع در آمدی این نهاد دانست.

وی با بیان اینکه شناسایی خانواده‌های نیازمند، با رویکرد توانمند سازی با اهدای وام‌های ارزان قیمت در جهت اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در دستور کار کمیته امداد امام است، اظهار داشت: این نهاد در بخش ساخت، بهسازی و ساماندهی مسکن در ۱۱ ماهه سال جاری ۲ میلیارد و ۸۰۴ میلیون ریال پرداخت شد.

سیدی کمک‌های ارائه شده به بخش فرهنگی را یک میلیارد و ۳۷۷ میلیون تومان برشمرد و ادامه داد: در زمینه اشتغال تا این لحظه ۱۴۷ مورد به ارزش ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از سوی این نهاد پرداخت شده و ۹۰ نفر هم منتظر دریافت تسهیلات هستند.

این مسئول با بیان اینکه با اداره فنی و حرفه‌ای تنکابن به منظور آموزش و کسب مهارت‌ها تعامل خوبی داریم، تصریح کرد: مددجویان برای آموزش در این مرکز از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار است.

سیدی گفت؛ در زمینه سلامت و تغذیه نیازمندان به ۶۳۷ نفر خدمات دادیم و همچنین برای ۱۶۷ نفر، ۱۸۰ میلیون تومان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کردیم.

وی افزود: در زمینه فعالیت کمک به تجهیزات درمان بیماران صعب العلاج برای ۲۲۴ نفر، ۵۸۱ میلیون ریال نیز پرداخت کردیم و به طور کل مجموع هزینه‌های درمانی این نهاد چهار میلیارد ریال است.

رئیس کمیته امداد امام تنکابن ادامه داد: در زمینه حمایت‌های اجتماعی ۱۱۸ میلیون تومان، کمک به معیشت ۵۹ میلیارد ریال، پرداخت کمک‌های موردی ۴۸۸ میلیون تومان، خدمات مشاوره ۶۲۶ مورد، فعالیت کمک به ازدواج برای ۹۵ نفر، ۱۵۰ میلیون تومان و کمک اجاره خانه هم ۹۰ میلیون تومان پرداخت شد.

سیدی با بیان اینکه دو میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال برای سایر کمک‌ها پرداخت شد، افزود: در مجموع در ۱۱ ماهه سال جاری مبلغ ۱۱۸ میلیارد ریال از این نهاد به مددجویان کمک انجام شد.

سیدی با بیان اینکه با تلاش فرماندار تنکابن و معاون توسعه و برنامه ریزی این شهرستان ستاد خیر را تشکیل دادیم، اظهار داشت: ۱۴ اسفند زنگ نیکوکاری در مدارس تنکابن به صدا در خواهد آمد و در ۱۵ اسفند در پایگاه‌های جشن نیکو کاری در میادین اصلی شهرستان خدمات چهل ساله این نهاد به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس کمیته امداد تنکابن بیان داشت: در سیل اخیر تنکابن حدود ۹۰ خانوار به میزان دو میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال از خدمات بیمه‌ای برخوردار شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.