پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۷ درصد دانش آموزان مازندران در مدارس حضور می یابند

0

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سعدی پور صبح چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران با اظهار اینکه بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور انجام شد، درباره حضور دانش آموزان در مدارس گفت: طبق آمار ۱۷ درصد از دانش آموزان در مدارس حضور می‌یابند که بیشترین میزان آن مربوط به بندپی غربی و کمترین مربوط به نور و رامسر است.

وی همچنین به آمار کسب رتبه دانش آموزان استان در کنکور اشاره و اضافه کرد: در سال جاری هزار و ۷۸۲ دانش آموز استان رتبه‌های زیر دو هزار را در کنکور کسب کردند که این میزان نسبت به هزار و ۵۷۶ نفر سال قبل رشد داشته است.

وی همچنین از کسب سه رتبه زیر ۱۰ توسط دانش آموزان استان در رشته‌های علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی خبر داد و درباره راهیابی دانش آموزان به المپیادهای علمی ملی نیز گفت: ۲۶ دانش آموزان به مرحله نهایی المپیادهای راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره وضعیت بهداشتی مدارس مازندران اظهار داشت: نیمی از مدارس استان از نیروی خدمتگزار و سرایدار بهره مند هستند اما ۲۴۱ مدرسه استان آبخوری مجزای از سرویس بهداشتی ندارد.

سعدی پور با عنوان اینکه ۷۴ مدرسه لوله کشی مایع دستشویی ندارد، درباره تهیه گوشی برای دانش آموزان فاقد گوشی هوشمند نیز گفت: ۴۰ هزار دانش آموز فاقد گوشی هوشمند هستند که تاکنون دو هزار تبلت و گوشی هوشمند تهیه شده است.

کد خبر 5036842
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.