پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۶ واحد بهداشتی- درمانی مازندران موقوفه است/تهیه سند ۱۸ هزار رقبه

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در بحث کشاورزی و گلخانه‌ای، زمین زراعتی گندم، باغ‌ها در اوقاف استان در دست اقدام است، گفت: دغدغه ما افزایش تولید، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه است تا بتوانیم به عنوان یک نهادی که تحت فرامین مقام معظم رهبری است ایفای نقش کنیم.

وی با بیان اینکه استان مازندران از نظر تعداد امامزاده‌ها در کشور در رتبه اول قرار دارد، افزود: در مازندران بیشترین امامزاده در شهر ساری وجود دارد و بعد از آن شهرستان آمل و بابل در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران علت تعداد بالای امامزاده در استان مازندران را پذیرفتن اسلام با شهادت دادن برای امیرالمومنان از سوی مردم عنوان کرد و افزود: مازندران به همین دلیل به دیار علویان نیز مشهور شد، علاوه بر آن مردم دیار علویان میزبان خوبی برای آل پیغمبر بودند و همچنین مازندران در مسیر طریق‌الرضا و استان خراسان بوده است.

حیدری با بیان اینکه امامزاده‌ها به عنوان پناهگاه برای مردم و مایه حیات معنوی آنان هستند، خاطرنشان کرد: بحث مسائل فرهنگی در بقاع متبرکه، برگزاری نماز جماعت، هیأت‌های عزاداری، مراسم‌های ولادت و شهادت و مکانی برای زیارت در امامزاده‌ها وجود دارد که مردم در این مکان‌ها رویش معنوی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به طرح افق بیان کرد: از محل نذورات، برای کسانی که نیازمند و در همسایگی امامزاده هستند مساعدت‌های مالی در نظر گرفته می‌شود، فعالیت‌های اوقاف در سیل، برگزاری موکب در سامرا، رزمایش کمک مومنانه اقداماتی بوده که از سوی اوقاف انجام شد.

حیدری در ادامه به سمت و سو دادن وقف‌های جدید به نیازهای جامعه اشاره کرد و افزود: خدمات بزرگی را خود موقوفات انجام می‌دهند، خدمات موکب در سامرا که فرزندان ولایی استان و محبان اهل بیت با کمک‌های مردمی برپا شد، بحث بیمارستان امام ساری که برابر با نیت واقف، تجهیزات بیمارستانی مانند سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی، دستگاه آمبولانس و … برای بیمارستان امام تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۶ مکان بهداشتی و درمانی، املاکشان موقوفه هستند، خاطرنشان کرد: از محل برخی موقوفه خدماتی برای تهیه جهیزیه، کتب، لوازم التحریر تعیین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران به بحث سرمایه گذاری در موقوفات اشاره کرد و افزود: با سرمایه گذاری در موقوفات می‌توان آلام مردم را مرتفع کرد و در بحث اشتغال ورود پیدا کرد.

حیدری با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در بحث کشاورزی و گلخانه‌ای، زمین زراعتی گندم، باغ‌ها در اوقاف مازندران در دست اقدام است، بیان کرد: دغدغه ما رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه است تا بتوانیم به عنوان یک نهادی که تحت فرامین مقام معظم رهبری است ایفای نقش کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیازسنجی‌ها و مشکلات روز جامعه انجام شده است، یادآور شد: از سوی کارشناسان خبره مشاوره به واقفین داده می‌شود، در سال جدید در شهرستان نور یک وقف جدید به ارزش ۵۰ میلیارد تومان ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه در ادامه افزود: نیازسنجی لازم صورت گرفت و این وقف‌ها برای مسافران در راه مانده، حوادث، عزاداری حضرت زهرا، تهیه جهیزیه عروسان که مشکل مالی دارند و بحث دارو و درمان تجهیزات بیمارستان در نظر گرفته می‌شود.

حیدری افزود: در سال گذشته تعداد زیادی رقبه دارای سند شدند با همکاری و تعامل اوقاف استان با اداره کل ثبت و اسناد استان مازندران بیش از ۱۸ هزار فقره رقبات دارای سند شدند، موقوفات دارای سابقه ثبتی هستند و مردم برای اینکه متوجه این امر شوند باید از اداره اوقاف استعلام کنند.

وی با بیان اینکه ذات همه مردم حقیقت طلبی، عدالت محوری، عاقبت به خیری و به دنبال کار خیر رفتن است، خاطرنشان کرد: اوقاف یک فرد نیست بلکه یک سازمان و دارای قوانین شرعی است که به اموال موقوفات رسیدگی می‌کند، تقاضا داریم حق و حقوق موقوفات را پرداخت کنند هم می‌توانند وام و تسهیلات بگیرند و از این موضوع بهره برداری کنند، ما بیشترین سرمایه گذاری را در شهرستان بابل داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در سطح استان مازندران با اشاره به اقدامات مهم اوقاف استان در بحث کرونا بیان کرد: خدمات رسانی در کرونا از همان ابتدای شیوع این ویروس آغاز شد و در ۱۲ امامزاده خدمات رسانی در تولید ماسک انجام شد، همچنین اوقاف ۱۲ هزار سبد معیشتی اوقاف را تهیه و در بین مردم توزیع کرد.

کد خبر 4963070
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.