پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۵ هزار مترمربع اراضی زراعی چمستان نور به چرخه تولید بازگشت

0

هادی باقری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور، اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری، ۱۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی بخش چمستان شهرستان نور به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به اینکه پس از دیوارکشی و تفکیک اراضی زراعی روستای خطیب‌کلا از توابع بخش چمستان نور با مقدمه سازی احداث شهرک، کارشناسان جهاد کشاورزی وارد میدان شدند، افزود: پس از مقدمات قانونی وفق تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری با دستور از دادستان دادسرای عمومی و انقلاب چمستان و عوامل انتظامی پاسگاه بنفشه ده اقدام به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و قلع دیوارکشی و تفکیک متخلفان انجام شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نور با اشاره به اینکه خط قرمز این نهاد حفظ و حراست از بستر تولید محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: همشهریان گزارشات تغییر کاربری غیرمجاز را با مراجعه حضوری یا تماس تلفنی مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها و ستاد مدیریت شهرستان یا سامانه ۱۳۱ اعلام دهند زیرا جهاد کشاورزی با تمام توان و حمایت دستگاه قضایی با متخلفان برخورد می کند.

باقری با اشاره به اینکه ۱۳۴ مورد پایش نظارت بر بازار کالاهای اساسی شهرستان نور برای رفاه حال مصرف کنندگان و تعدیل بازار در ماه گذشته انجام شد، خاطرنشان کرد: نظارت ها توسط اکیپ های نظارت و بازرسی این مدیریت با همکاری ادارات صمت، غله و تعزیرات با هدف نظارت و بازرسی کالاهای اساسی و جلوگیری از گران فروشی، کم فروشی و عرضه محصولات بالاتر از نرخ مصوب انجام می شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نور یادآور شد: زنجیره تولید تا مصرف محصولات تحت کنترل جهاد کشاورزی قرار دارد همچنین ۷ تن مرغ منجمد و ۱۵ تن شکر خانوار ماه گذشته در این شهرستان وارد شد.

وی با بیان اینکه از این میزان سهمیه مرغ منجمد کامل توزیع شده است، ادامه داد: از میزان سهمیه شکر خانوار ۸ تن توزیع شده و ۷ تن دیگر در حال توزیع است.

باقری گفت: ۹۲۰ تن انواع نهاده های دامی سبوس گندم، جو و کنسانتره نیز با قیمت یارانه ای بین دامداران این شهرستان طی ماه گذشته توزیع شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نور با اعلام اینکه نهاده ها شامل ۳۳۰ تن سبوس، ۳۷۵ تن جو و ۲۱۵ تن کنسانتره دامی بود، بیان کرد: ملاک شناسایی، تشخیص و توزیع نهاده های دامی بین دامداران هویت گذاری و پلاک کوبی دام ها است همچنین دامداران برای خدمات رسانی بهتر دام های خود را هویت دار کرده و کد یکتای دامداری دریافت می کنند تا بتوانند از نهاده‌های دامی دولتی استفاده کنند و نهاده دامی از طریق پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران تأمین شده و با نظارت مستمر کارشناسان بهبود تولیدات دامی این مدیریت توسط پنج تعاونی و کارگزاری بین دامداران این شهرستان توزیع شد.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.