پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۵ درصد مازندرانی‌ها برای کارت ملی هوشمند ثبت نام نکردند

0

صدور کارت ملی هوشمند در کشور از سال ۹۴ آغاز شد و بر اساس قانون تمامی افراد بالای ۱۵ سال واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند هستند. بر اساس آمارهای رسمی ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۸۰۵ نفر از جمعیت مازندران را افراد بالای ۱۵ سال تشکیل می دهند.

مازندران بر اساس نتایج آخرین سرشماری حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کارت هوشمند ملی با سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌کند تا از آن به عنوان یک ابزار چند منظوره استفاده شود.

متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند در مرحله نخست باید با پرداخت ۲۵ هزار تومان در سایت www.ncr.ir ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند و در مرحله بعد در تاریخ مشخص شده با به همراه داشتن شناسنامه به دفاتر پیشخوان مراجعه و با پرداخت ۱۲ هزار تومان، فرآیند تکمیل ثبت نام همچون اثر انگشت و عکس را انجام دهند.

علی رجبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت ثبت نام کارت ملی هوشمند در مازندران هشت هزار نفر در روز است که تنها یک هشتم آن مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود با اعلام این که تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت کردند، افزود:  ۲۴ هزار قطعه کارت هم آماده تحویل است و ۱۴۰ هزار کارت نیز در نوبت صدور قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران بیشترین ثبت نام افراد واجد شرایط در استان را با ۱۰۰ درصد مربوط به کلاردشت، بندپی غربی، سیمرغ و دودانگه دانست و گفت که کمترین ثبت نام هم تاکنون مربوط به نوشهر با ۷۵درصد  و آمل ، بابل ، بهشهر و قائمشهر با ۸۱ درصد بوده است.

رجبی افزود: نهضت ثبت نام کارت ملی هوشمند در مازندران آغاز شده است و برنامه اداره کل ثبت  احوال این است تا پایان امسال آمار صدور کارت را به ۹۰ درصد برساند.

وی در عین حال تاکید کرد که با توجه به بی اعتبار بودن کارت ملی قدیمی ،کسانی که ثبت نام را انجام بدهند با دریافت کد رهگیری تمامی کارهای اداری آنان در دستگاههای مختلف همانند افرادی  که دارای کارت ملی هوشمند هستند قابل اجرا است.

رجبی گفت : مازندرانی ها می توانند با شماره گیری # ۶۰۹۰ * ۴ * بر روی تلفن‌های همراه خود و بدون مراجعه به دفاتر و مراکز جمع آوری ثبت احوال، با وارد کردن کد ملی خود، از آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند ملی مطلع شوند.

وی با اشاره به مزایای کارت ملی هوشمند افزود: این کارت های جدید علاوه بر توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت، مردم و بنگاه ها به عنوان ابزاری نوین می تواند در جهت برنامه ریزی، تصمیم گیری و تصمیم سازی کلان کشور نقش آفرین باشد.

۶۹۹۰/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.