پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۵۰ هزار مسکن روستایی در مازندران مقاوم سازی شد

0

محمد خانی نوذری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شدند گفت: مسکن روستایی استان تا زلزله ۵ یا شش ریشتری مقاوم هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ واحد مسکن حاشیه و حریم رودخانه‌ها در استان نیازمند جابجایی است گفت: از این تعداد ۳۲۰ واحد در شهر زیرآب واقع شده است.

خانی نوذری با تاکید برجابجایی واحدهای مسکونی پرخطر واقع در حریم و حاشیه رودخانه‌ها اظهار داشت: پیش بینی می‌شود ۵۰۰ واحد در مرحله اول مشمول این طرح در استان شود و باید هرچه زودتر نسبت به جابجایی آن قرار گیرد.

وی افزود: علاوه برجابجایی باید تمهیدات دیگری نیز ایمن سازی، دیواره سازی، ساماندهی رودخانه و غیره مورد توجه قرار گیرد و اجرای طرح جابجایی واحدهای مسکونی در دستور کار است.

خانی نوذری خواستار مشارکت و همراهی مردم برای تسریع در ساخت مسکن سیل زدگان در استان شد و گفت: پیش بینی می‌شود حداکثر تا پایان شهریورماه، بازسازی واحدهای تخریبی ناشی از سیلاب در استان صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران ادامه داد: استفاده از سازه‌های پیش ساخته و پیش تولید می‌تواند روند ساخت مسکن را در مناطق سیل زده تسریع بخشد.

وی با اظهار اینکه سطح آب هنوز در برخی مناطق سیل زده فروکش نکرده است یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا ۱۵ روز آینده وضعیت برای ساخت واحدهای مسکونی مطلوب‌تر شود.

خانی نوذری با بیان اینکه آواربرداری از واحدهای مسکونی تخریبی در مناطق سیل زده در استان شروع شده است گفت: ساخت مسکن در برخی مناطق که هنوز دچار آبگرفتگی هستند تا ۱۵ روز آینده شروع خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران سقف تسهیلات کم بهره برای ساخت مسکن را ۴۰ میلیون تومان با بهره چهار درصد بیان کرد و گفت: واحدهای فرسوده، در معرض خطر، در حریم رودخانه و غیره نیازمند بهسازی و بازسازی است.

شش هزار و ۳۰۰ واحد مسکن براثر سیلاب اخیر در مازندران دچار آسیب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.