پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۴ فروشگاه سموم متخلف در ساری به تعزیرات معرفی شد

0

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۲ فروشگاه عرضه سموم نباتی در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که ۱۴ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا پورفلاح اظهار کرد: در اقدام‌های مشترک با حضور نمایندگانی از جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، فرمانداری، شبکه بهداشت و تعزیرات حکومتی برای پایش واحدهای فروش سموم نباتی، از تمامی فروشگاه‌های عرضه سموم این شهرستان بازدید می‌شود.

وی هدف از پایش را جلوگیری از تولید و توزیع سموم ثبت نشده و تاریخ گذشته عنوان کرد و افزود: در این شهرستان ۱۷۸ واحد فروشگاه عرضه سموم گیاهی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری خاطرنشان کرد: آذر ماه امسال کارشناسان ۱۸ واحد فروش و عرضه سموم و آفت کش‌ها را در سطح شهر مورد پایش قرار دادند که یک واحد به دلیل عدم درج بر چسب قیمت به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

پورفلاح یاداور شد: هرگونه تغییر در بسته‌بندی و دخل و تصرف در محتوا و بر چسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته‌بندی الزامی است.

وی با بیان اینکه در این پایش وضعیت حضور مسئول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، فروش سموم بدون نسخه گیاه‌پزشکی، خرید سموم از شرکت‌های پخش مجاز، عدم وجود سموم تاریخ منقضی در فروشگاه، ثبت اطلاعات در سیستم مانیتورینگ سموم، عرضه و میزان و انواع فروش سموم و آفت‌کش‌ها،‌ بررسی وضعیت محیطی و نحوه مدیریت ‌سموم فاسد سنواتی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۲ فروشگاه عرضه سموم گیاهی در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که ۱۴ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.