پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۴۴۷ سگ‌گزیدگی از ابتدای سال تاکنون در بابل

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان  اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و  ۷۵۹ مورد گزیدگی توسط حیوانات در بابل صورت گرفته که هزار و  ۴۴۷ مورد فقط گزیزدگی سگ‌ها و ۱۸۸ مورد گربه گزیدگی بوده است، اظهار کرد: ما یک مورد ابتلا به هاری در سطح شهرستان داشتیم که به دنبال گزش سگ بوده و به دلیل عدم مراجعه برای تزریق واکسن هاری منجر به فوت این کودک شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر سگ و گربه تمامی پستانداران مثل اسب، گاو، گوسفند، خرگوش و .. هاری را انتقال می‌دهند، گفت: نخستین قدم پس از گزش شست و شوی محل گزش با آب و صابون فراوان است تا حد امکان نباید بخیه شود مگر اینکه در قسمت‌های خاصی از بدن مثل صورت به خاطر زیبایی بخیه با فاصله انجام شود. 

جوانیان با اشاره به اینکه افراد مورد حمله باید برای تزریق واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: واکسن هاری می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلا به این بیماری شود،همشهریان در صورت گزیدگی توسط حیوانات می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی به مرکز بهداشت واقع در میدان باغ فردوس بابل برای تزریق واکسن هاری مراجعه کنند.

 /۳۱۴۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.