پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۳۰۰ هکتار از خزانه برنج در جویبار از بین رفت

0

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه بازسازی مناطق آسیب دیده شهرستان جویبار با بیان اینکه بیشترین خسارت سیل اخیر در شهرستان جویبار مربوط به بخش کشاورزی بوده است، گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار از خزانه برنج شهرستان به طور کامل دچار خسارت شدند.

وی با اعلام اینکه ۷۵۰ هکتار از مزارع گندم بین ۲۰ تا ۸۰ درصد دچار خسارت شدند، اظهار داشت: ۷۵۰ هکتار مزارع کلزا و ۱۷۰ هکتار مزارع جو شهرستان نیز از سیل اخیر دچار خسارت سنگین شدند.

شعبانی بیشترین خسارات را مربوط به گلخانه‌های کشت خیار بیان کرد و افزود: بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی علوفه زیر آب رفتندو دیگر قابل استفاده برای دام نیست و ۵ واحد مرغداری دچار خسارت و ۹۴ هزار مرغ در این واحدها تلف شدند.

وی با اشاره به اینکه به ۵۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع تأسیسات واحدهای دامی و مرغداری شهرستان دچار آسیب شدند، خاطرنشان ساخت: بیش از ۲۰ کیلومتر از راه‌های بین مزارع دچار آسیب شدند و ۵۰ کیلومتر از انهار شهرستان نیاز به لایروبی و ۷ دهنه پل بین مزارع نیاز به بازسازی دارد.

شعبانی گفت: تا کنون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای دریافت خسارت به مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان جویبار معرفی شدند.

رئیس شیلات شهرستان جویبار در این جلسه با بیان اینکه بیشترین خسارت در این حوزه مربوط به پرورش ماهی بین مزارع و آب بندانهای شهرستان بوده است، گفت: برآورد کل خسارت به حوزه شیلات شهرستان مبلغ ۸ میلیارد تومان بوده است.

سید حسین سلیلی بیان کرد: ۴۲۰ مزرعه گرم آبی در شهرستان جویبار داریم که بیشترین خسارت به این حوزه مربوط به بخش گیلخواران بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.