پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۳۰۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران مازندران پرداخت شد

0

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام نجفی از پیگیری و پرداخت ۹۲ درصد از وجوه گندم و کلزای خریداری شده از کشاورزان مازندرانی خبر داد و افزود: تاکنون هزار و ۳۲۵ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال از مطالبات گندمکاران و ۴۵۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از مطالبات کلزاکاران استان از طریق بانک عامل پرداخت شد و برای باقیمانده مطالبات نیز اقدامات و پیگیری‌ها در حال انجام است.

وی گفت: از آغاز فصل خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مازندران تاکنون ۵۶ هزار و ۲۶۴ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و ۱۱ هزار و ۲۲۹ تن کلزا توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خریداری شد.

نجفی با اشاره به پرداخت ۹۲ درصدی مطالبات کشاورزان مازندرانی گفت: ارزش گندم خریداری شده در سطح استان هزار و ۴۳۶ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال و کلزا نیز ۵۰۰ میلیارد و ۵۸ میلیون ریال می‌باشد که فایل‌های خرید برای پرداخت مابقی مطالبات کشاورزان در اختیار بانک کشاورزی قرار داده شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در پایان اظهار داشت: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم در سال زراعی جاری بر اساس چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید ۲۵ هزار ریال و هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است.

کد خبر 4975679
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.